کد مطلب: ۷۲۳۵۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی نماد‌های گروه اطلاعات و ارتباطات

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی نماد‌های گروه اطلاعات و ارتباطات

مقایسه سودسازی 6 ماهه نخست سال 1401 نمادهای گروه اطلاعات و ارتباطات با دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که سه شرکت این گروه عملکرد خوبی از خود نشان دادند و سود خالص خود را در این دوره افزایش دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در سامانه کدال ، این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های گروه اطلاعات و ارتباطات بورس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چه عملکردی از خود نشان دادند؟

مقایسه سودسازی 6 ماهه سال 1401 نمادهای گروه اطلاعات و ارتباطات با دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که سه شرکت این گروه عملکرد خوبی از خود نشان دادند و سود خالص خود را در این دوره افزایش دادند. البته EPS دو شرکت آتیه داده‌پرداز و های‌وب به دلیل افزایش سرمایه این دو شرکت با کاهش روبه‌رو شده است.

جدول گروه اطلاعات

آسیاتک

شرکت «انتقال داده‌های آسیاتک» در نیمه اول 1401 توانست افزایش 32 درصدی در سودسازی خود اعمال کند. در نتیجه این رقم را از 57 میلیارد و 443 میلیون تومان در نیم‌سال 1400 به 75 میلیارد و 703 میلیون تومان رسید. همچنین این شرکت در این دوره به ازای هر سهم 37 تومان سود شناسایی کرده است.

اوان

«مبین وان کیش» در 6 ماهه نخست سال جاری با افت 31 درصدی سود خالص خود مواجه شد. از این رو تنها توانست دو میلیارد و 554 میلیون تومان سود بسازد. EPS این شرکت نیز در این دوره با کاهش 30 درصدی به 5 تومان رسید.

اپرداز

شرکت «آتیه داده‌پرداز» نیز دیگر شرکت گروه اطلاعات و ارتباطات است که در نیمه نخست سال 1401 توانست سود خود را افزایش دهد. به نحوی که این شرکت در 6 ماهه نخست سال 1401 سود 43 میلیارد تومانی ساخته است. همچنین این شرکت موفق شد در این دوره به ازای هر سهم 19 تومان سود شناسایی کند.

های وب

شرکت «داده گستر عصر نوین های‌وب» نیز در نیم‌سال 1401 جهش 51 درصدی در سودسازی خود اعمال کرد و این عدد را به هزار و 224 میلیارد تومان رساند. همچنین EPS این نماد نیز در این دوره 44 تومان ثبت شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.