کد مطلب: ۷۲۰۶۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل هفتگی بورس / خروج نقدینگی از بازار ادامه دارد!

تحلیل هفتگی بورس / خروج نقدینگی از بازار ادامه دارد!

شاخص کل بورس این هفته برخلاف هفته‌های اخیر خود توانست صعودی شود و بازدهی مثبتی را کند اما همچنان خروج پول حقیقی از بازار افزایش دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته معادل یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحدی رسید و رشد در حدود ۳.۳ درصدی را ثبت کرد.

از سوی دیگر شاخص‌ هم‌وزن نیز توانست روند صعودی خوبی را پشت سر بگذارد و با افزایش 1.2 درصدی در تراز 365 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز رشد بیش از یک درصدی را ثبت کرد و محدوده 17 هزار و 386 واحدی ایستاد.

اما خروج نقدینگی این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. یعنی میزان خروج پول حقیقی در پایان هفته گذشته هزار و 667 میلیارد تومان بود و این هفته به هزار و 921 میلیارد تومان رسید.

بر همین اساس روز شنبه 915 میلیارد تومان، یکشنبه 496 میلیارد تومان، دوشنبه 46 میلیار تومان، سه‌شنبه 193 میلیار تومان و در نهایت روز چهارشنبه 271 میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بورس ثبت شد.

ارزش معاملات این هفته نیز تغییرات زیادی نسبت به هفته گذشته داشت. طبق ارزش‌های منتشر شده روز شنبه ارزش معاملات 2 هزار و 633 میلیارد تومان، یکشنبه 2 هزار و 318 میلیارد تومان، دوشنبه 2 هزار 346 میلیارد تومان، سه‌شنبه 2 هزار و 267 میلیارد تومان و آخرین روز کاری هفته نیز یعنی چهارشنبه به دو هزار و 14 میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سرمایه بود. در نهایت مجموع ارزش معاملات این هفته به 11 هزار و 578 میلیارد تومان رسید.

آمارهای منتشر شده توسط صندوق‌ها در این هفته نشان می‌دهد که ورود نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت همچنان ادامه دارد. در روز شنبه 480 میلیارد تومان، روز یکشنبه 181 میلیارد تومان، روز دوشنبه 211 میلیارد تومان، روز سه‌شنبه 142 میلیارد تومان و در نهایت روز چهارشنبه 5 میلیارد تومان پول وارد صندوق‌های درآمد ثابت بورسی شد.

بسته 10 بندی در بورس

کارشناسان عقیده دارند که مثبت شدن بورس در دومین هفته آبان ماه ناشی از اجرایی شدن بسته 10 بندی بازار سرمایه بود. سازمان بورس در اولین روز این هفته یک بسته 10 بندی برای حمایت از بورس منتشر کرد. درست است این بسته کم و کاستی‌های متعددی داشت اما تحلیلگران عقیده دارند که بازار سهام به واسطه همین بسته مثبت شد و احتمالا این سبز کمرنگ در هفته‌‌های آینده نیز قابل مشاهده باشد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.