کد مطلب: ۶۶۲۲۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل هفتگی روند بورس/ خروج نقدینگی از بازار قوت گرفت

تحلیل هفتگی روند بورس/ خروج نقدینگی از بازار قوت گرفت

شاخص‌ کل و ارزش معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت روند نزولی به خود گرفت و شاخص کل افت ۱٫۴۷ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چهارشنبه هفته گذشته شاخص کل بورس روی سطح یک میلیون و ۵۶۴ هزار ایستاده بود که در پایان این هفته به یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی رسید و افت ۱٫۴۷ درصدی را ثبت کرد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۶۷ درصدی به تراز ۴۲۹ هزار و ۹۸۱ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۲۵ درصد در ارتفاع ۲۶ هزار و ۲۱۹ واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات در هفته‌ای گذشت مجموعا به ۲۳ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان رسید که مربوط به معاملات خرد و حق تقدم بود. ارزش معاملات این هفته بورس به طور میانگین روی عدد چهار هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان بود. شنبه پنج هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان، یکشنبه پنج هزار و ۵۳ میلیارد تومان، دوشنبه چهار هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان، سه‌شنبه چهار هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان و چهارشنبه سه هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان ارزش معاملات رقم خورده است.

خروج یکپارچه نقدینگی از بورس

روند ورود و خروج پول حقیقی در این هفته به این شکل بود که شنبه ۴۵۱ میلیارد تومان خروج پول حقیقی، یکشنبه ۶۴۶ میلیارد تومان، دوشنبه ۲۹۶ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۶ میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه ۲۲۲ میلیارد تومان خروج پول حقیقی در تالار شیشه‌ای انجام شد. بر همین اساس مجموعا یک هزار و ۷۰۰ میلیارد خروج نقدینگی در بازار رقم خورد. این اعداد نشان می‌دهد که بورس کل هفته خروج نقدینگی را تجربه کرده است.

در این هفته صنعت منسوجات با افزایش ۱۹.۷۷ درصد بیشترین رشد را در بین صنایع تجربه کرد. پس از آن صنعت قند و شکر با ۵.۵۲ درصد و صنعت ذغال سنگ با ۳.۹۸ درصد رشد در رتبه‌های بعدی قرار گرفت. بیشترین کاهش را هم صنعت سایر معادن با ۱۴.۳ درصد داشت و بعد از آن محصولات چوبی با ۷.۳۶ درصد و صنعت خودرو با ۴.۸۲ درصد در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خروج نقدینگی حقیقی یعنی مردم در سود هستند که خارج میشن. وگرنا با این تورم و این قیمتها نباید حقیقی از بازار خارج بشه. خداروشکر مردم در شاخص ۱۵۰۰ به سود رسیدن و نیازی به افزایش شاخص نبود.

  • Irani

    به زودی همین نقدینگی خارج شده سراسیمه میاد تو بورس و با حسرت قیمتهای قبل نگاه میکنه. به قول این دوستمون خروج پول حقیقی فقط در سود منطقی هست که احتمالا این اتفاق افتاده.

  • احمد رضا

    مردم در اوج ناامیدی در بورس با ضررهای 50 و60 درصدی. مشغول فرار از بورس هستند نمونش من که تمام سرمایه زندگیم وحق زنو بچم در سهام بانک تجارت نابود شده وهر روز تا دم سکته میرم وبر میگردم. چرا من وامثال من که به حرف مسعولین سرمایمونو آوردیم تو این بازار شفاف وقبل از هر خریدی مالیات یک‌ونیم درصدی دولت را پرداخت میکنیم. داریم نابود میشیم. در صورتی که رشد تولید یک کشور در گروه رونق بورس اون کشور هست. در عوض دلال‌های سکه و لار وملک وماشین بدون یک ریال مالیات وملیاردها تومن خرید وفروش روزانه سودهای نجومی میبرن وبه سادگی من وامثال. من که سرمایه گذار بورس هستیم می‌خندند. وشدیم دلیل خنده ومسخره شدنشون. ور صورتی که دولت قبل از انتخابات حرفها و عده های دیگه ای داد. آقای مسعول نکن اینکارو بامردم واقتصاد. کشور شده جولانگاه دلال‌ها. سفته بازان.. تولید داره تو این کشور میمیره. بدان بورس که قلب تپنده اقتصاد سالم وتولید هست برسید

  • یا الله

    عزیزان گرام , خروج نقدینگی حقیقی قطعا وبه هیچ وجهی من الوجوه بمعنای در سود بودن نبوده ونیست بلکه احتمال بسیار قوی بمعنای جلوگیری از ضرر وزیان بسیار زیاد در روزهای آتی است که ان شاء الله با این تیتر نوامید کننده تجارت نیوز محترم این اتفاق نیفتد .والسلام