کد مطلب: ۲۶۱۵۵۰

ربیعی در نشست مشترک با سیف خبر داد:

تخصیص۱۵۰۰میلیارد از منابع اشتغال روستایی

تخصیص۱۵۰۰میلیارد از منابع اشتغال روستایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از منابع مصوب طرح اشتغال روستایی و عشایری در اختیار متقاضیان قرار گرفت، از هدف‌گذاری ایجاد ۱۲۰ هزار شغل خبرداد.

علی ربیعی، در جلسه هماهنگی بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور مدیران عامل بانک های کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید با موضوع بررسی ساز و کار اجرایی برنامه اشتغال روستایی و عشایری برگزار شد، هدف از اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری را ایجاد اشتغال و افزایش تولید و بهره وری عنوان کرد و گفت: بانکها با وجود اینکه با تنگنای اعتباری مواجه اند و بعضا مورد هجمه واقع شدند اما تاکنون عملکرد مطلوب و مشارکت مناسبی در این طرح داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی، هدف‌گذاری این برنامه را ایجاد ۱۲۰ هزار شغل عنوان کرد و گفت: در این پروژه همه ملاحظات مدنظر است و تاکنون بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از منابع مصوب این طرح در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این طرح قرار نیست، پول‌پاشی صورت گیرد و تسهیلات را براساس فرآیندی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم که منجر به تولید و اشتغال شود.

مدیران عامل بانک‌های عامل مواردی نظیر داشتن بدهی سررسید گذشته و چک برگشتی برخی متقاضیان، عدم مراجعه برای تکمیل مراحل دریافت تسهیلات، ارائه طرح‌های بدون اولویت و تکراری و شاغل بودن برخی متقاضیان در بخش دولتی را از دلایل عمده برای عدم اختصاص تسهیلات در قالب این طرح به متقاضیان عنوان کردند.

براساس مصوبه ۱۳۹۶/۵/۳۱ مجلس شورای اسلامی، به‌منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد تا با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با تصویب هیأت امنای صندوق، معادل ریالی یک‌میلیارد و ‌پانصدمیلیون (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار از منابع صندوق را به‌صورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری شود. در آبان ماه همان سال، معاون اول رئیس‌جمهور، آیین نامه اجرایی «قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی» را ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.

متقاضیان بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر برای ثبت تقاضای خود باید به سامانه کارا مراجعه کنند و طرح توجیهی خود را ارائه دهند.

منبع: بانک مرکزی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.