کد مطلب: ۱۶۵۵۲۷

تخفیف ۵۰ درصدی برای حمل ریلی کالا

تخفیف 50 درصدی برای حمل ریلی کالا

شرکت راه‌آهن، برای افزایش صادرات و رونق حمل بار روی ریل، تخفیف‌های تعرفه‌ای تا سقف ۵۰ درصد در نظر گرفته که موجب شده است صادرات ریلی افزایش یابد.

معاون سیر و حرکت راه‌آهن گفت: به صادرکنندگان کالا، بر اساس حجم و وزن بار، تخفیف‌هایی تا ۵۰ درصد تعرفه حمل ریلی بار ارائه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ حسین عاشوری با بیان این‌که صادرات کالای ایرانی با شبکه ریلی پارسال ۱۲ درصد رشد داشت، گفت: حمل بار و صادرات از طریق ریل، اقتصادی و ایمن‌ترین روش است و شرکت راه‌آهن از دو سال قبل با هماهنگی کشورهای مقصد، برای افزایش صادرات و رونق حمل بار روی ریل، تخفیف‌های تعرفه‌ای تا سقف ۵۰ درصد در نظر گرفته که موجب شده است صادرات ریلی افزایش یابد.

وی افزود: در شش‌ماه نخست امسال، تبادلات مرزی از طریق ریل، با پاکستان از طریق مرز میرجاوه ۱۵۰ درصد و با ترکیه ۹۰ درصد رشد داشته و ۶ میلیون تن کالای صادراتی با شبکه ریلی حمل شده است.

به گفته عضو هیئت‌مدیره شرکت راه‌آهن، اتصال راه‌آهن ایران با آلمان برقرار شده است و از ابتدای ۲۰۱۸ ، قطار برنامه‌ای در این مسیر راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که راه‌آهن ایران از طریق سرخس و اینچه‌برون به ترکمنستان، از مرز جلفا به جمهوری آذربایجان، از مرز رازی به ترکیه و از طریق میرجاوه به پاکستان متصل است، افزود: مسیر ریلی تا مرز افغانستان و عراق رفته است که در افغانستان تا ۵۰ کیلومتر در داخل خاک آن کشور راه‌آهن در دست ساخت است و تا چندماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

در مورد عراق نیز، تا شلمچه خط ریلی داریم و امیدواریم با کمک دولت عراق، خط ریلی شلمچه تا بصره ساخته شود تا اتصالات کریدورهای ریلی را برای صادرات و ترانزیت تکمیل کنیم.

عاشوری افزود: همچنین سه بندر شهید رجایی، خرمشهر و امام خمینی در خلیج فارس و بندر امیرآباد در خزر نیز به شبکه ریلی متصل است و امیدواریم برای افزایش جابجه‌ایی بار، هرچه سریع‌تر با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر بوشهر، چابهار و انزلی به شبکه ریلی متصل شود.

وی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای افزایش سهم ریل در جابه‌جایی بار بنادر به ۴۵ درصد گفت: هم‌اکنون سهم ریل در جابه‌جایی بار بنادر کمتر از ۱۰ درصد است و افزایش ان نقش مهمی در تسهیل فرآیند انتقال و جابه‌جایی بار و کاهش هزینه خواهد داشت.

عضو هیئت‌مدیره شرکت راه‌آهن مزیت زمان کمتر را در کنار هزینه پایین‌تر حمل بار، یکی دیگر از عوامل استقبال بیشتر صادرکنندگان به استفاده از ریل دانست و تاکید کرد: پیشتر حمل بار از مسیر سرخس تا بندرعباس به طول هزار و ۶۲۰ کیلومتر یک هفته طول می‌کشید اما درحال حاضر کمتر از سه روز طی می‌شود و شرکت راه‌آهن به صاحبان کالا تضمین زمانی می‌دهد که اگر به تعهد عمل نشود، جریمه پرداخت خواهد کرد و صادرکنندگان می‌توانند با اطمینان از زمان‌بندی دقیق، کالای خود را به راه‌آهن بسپارند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.