کد مطلب: ۵۳۷۵۶۹

رئیس اتحادیه املاک: 

دولت مشاوران املاک را مجبور به تخلف می‌کند

دولت مشاوران املاک را مجبور به تخلف می‌کند

رئیس اتحادیه املاک با این ادعا که دخالت دولت در بازار مسکن، مشاوران املاک را مجبور به تخلف کرد،‌ گفت: مشاوران املاک نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی‌ قلی‌خسروی با اشاره به برخی دخالت‌های دولت دوازدهم در بازار مسکن و مشاوران املاک، افزود: متاسفانه برخی دخالت‌ها موجب شده تا مشاوران املاک مجبور به خلاف و دور زدن بخشنامه‌ها شوند و تولید فساد شود.

وی با انتقاد از مداخله دولت در مسائل جزئی، ادامه داد: متاسفانه در کشور دولت کارهای جزیی را انجام می‌دهد و بانک‌ها کار ساختمان‌سازی را انجام می دهند.

وی یادآور شد: سال گذشته از ابتدای اردیبهشت ماه تا ۱۲ اردیبهشت ماه در بازه ۱۲ روزه تعداد کل قراردادهای تهران ۱۱ هزار ۵۹۱ مورد بوده است که از این تعداد ۵ هزارو ۱۸۷ مورد مبایعه‌نامه و ۶ هزار و ۳۴۶ مورد اجاره‌نامه بوده که در سامانه املاک ثبت و کد رهگیری دریافت شده است.

وی ادامه داد: در بازه ۱۲ روزه ابتدای اردیبهشت ماه امسال تعداد ۱۵ هزار و ۵۷۳ مورد قرارداد در تهران ثبت شده است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۵۱ مورد آن اجاره است که بررسی این آمار نشان می‌دهد، تعداد مستاجرها افزایش زیادی داشته است که بیشتر این افزایش به دلیل کاهش قدرت خرید و خانه‌دار شدن افراد است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین با اشاره به قیمت مسکن، گفت: برخی فکر می‌کنند مشاورین املاک باعث افزایش قیمت مسکن می‌شوند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و قیمت املاک ناشی از سیاست‌گذاری دولت‌ها، تورم، وضعیت سیاسی، اقتصادی و تاثیر روانی برخی آمارها بر بازار مسکن کشور است.

قلی‌خسروی بیان کرد: به طورمثال در خردادماه سال ۹۹ با اعلام بانک مرکزی مبنی بر افزایش ۴۸ درصدی قیمت مسکن در صورتی که کف بازار فقط هشت درصد افزایش قیمت بود به طور ناگهانی با تاثیر روانی قیمت مسکن افزایش یافت.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.