کد مطلب: ۶۷۶۷۷۴

تخلیه مستاجر چند؟/ اتفاقی عجیب در بازار مسکن

تخلیه مستاجر چند؟/ اتفاقی عجیب در بازار مسکن

یکی از شغل‌هایی که این روزها سر وصدای زیادی به پا کرده، تخلیه مستاجر است که با موج گرانی خانه و چندبرابر شدن کرایه‌ها حالا آگهی و شماره تلفن آنها در سطح شهر دیده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اتفاق عجیبی که این روزها گریبان بازار مسکن را گرفته است استخدام شرخر برای تخلیه مستاجران است. اما جزئیات ماجرا چیست؟

به نقل از خبر آنلاین ، روی دیوار و کیوسک‌های مخابراتی و گاهی نزدیک یک بنگاه معاملات ملکی با شابلون یا کاغذ روی دیوار نوشته‌اند:« تخلیه مستاجر» دو کلمه و یک شماره تلفن، کوتاه اما سیاه و تلخ.

شماره تلفن روی دیوار خاموش است، اما علی- م که صاحب یک بنگاه معاملات ملکی است می‌گوید:« فعلا تلفن‌شان پخش شده و جواب نمی‌دهند. اما یکی از آنها چند روز پیش اینجا آمد و به من پیشنهاد همکاری داد.

از من خواست چند صاحبخانه که با مستاجرهای خود مشکل دارند به او معرفی کنم. گفت پورسانت خوبی به تو می‌دهیم. ولی من در هیچ کار حرامی سهیم نمی‌شوم.

به گفته او این افراد با گرفتن بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان پول از صاحبخانه ضمانت می‌دهند که مستاجر بین یک هفته تا ۱۰ روز حتما خانه را تخلیه می‌کند.

او می‌گوید:«به من گفت هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم، ولی فقط کلامی و تهدید. گفت بعضی‌ها حتی به مستاجر حمله می‌کنند و او را کتک می‌زنند و می‌ترسانند ولی کار ما فقط کلامی است. داد و بیداد راه می‌اندازیم و خودمان را پسر یا یکی از اقوام صاحبخانه جا می‌زنیم. مستاجر هم بعد از چند بار مراجعه و داد و بیداد از ترس جانش خانه را خالی می‌کند.»

پای موجر هم گیر است!

بهادر امیر حسینی وکیل پایه یک دادگستری معتقد است هرگونه تهدید مستاجر و ورود به ملک بدون حکم قضایی و یا دستور تخلیه جرم است و اگر موجری وارد این ماجرا شود به عنوان آمر موردپیگرد قانونی قرار می‌گیرد. این وکیل دادگستری در این‌باره می‌گوید:«تخلیه مستاجرخلاف ستاد مصوبه ملی کروناست.

ستاد ملی کرونا با دستور شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود و مصوبات این ستاد نیز با تایید مقام معظم رهبری در حکم قانون است.

طبق این مصوبه دیگر شوراهای حل اختلاف نمی‌توانند حکم تخلیه بدهند و فقط هر سال، ۲۵ درصد به مبلغ اجاره خانه اضافه می‌شود. با اینکه کرونا فروکش کرده است،‌ اما هنوز هم این مصوبه اجرا می‌شود و دستور تخلیه توسط شوراهای حل اختلاف صادر نمی‌شود،‌ مگر اینکه صاحبخانه عقد نامه ازدواج خود و یا فرزندش را بیاورد و با اثبات نیاز شخصی شورای حل اختلاف را مجاب به دستور تخلیه کند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مقدم

    سلام . با این قانون شما ؛ مستاجر من که هفت ماهه کرایه نداده . یک ماه هم هست وقتشم تموم شده . بهش میگم تخلیه کن انقدر ما رو اذیت نکن ، برمیگرده میگه سران سه قوا دستور دادن و تو هم هیچ غلطی نمیتونی بکنی . شورا هم میری رسیدگی نمیکنن ، اقا حتما باید منم شرخر استخدام کنم؟ یا شخصا برم برخورد فیزیکی کنم ؟ یعنی چی اخه

  • ناشناس

    سلام همش دروغ که حکم تخلیه نمیدن من سالم تموم شده بودولی شفاهی تمدیدکردیم صاحبخانه درجریان مشکلات من بودوقبول کرد چیزی هم به کرایه وپول پیش اضافه نکرد ولی بدون اینکه چیزی به مابگه حکم تخلیه گرفته ۴۸ساعت فرصت داده بی انصاف تو۴۸ساعت کجا خونه پیداکنم شرایط ازوضع بیماری بچه ام خبرداره منوندم چه خاکی به سرم بریزم

  • داود

    برو بابا ملتو سرکار گذاشتین صاحب خونه با هزار حقه و کلک جون آدمو بالا میاره، شما دنبال چی هستین، مسکن مهر که تبدیل شده به یه آرزو چه برسه به خرید خونه، میترسم اگر به امید شما باشیم حتی نتونیم یه چادر بخریم تا توی پارک‌ها زندگی کنیم

  • ناشناس

    فقط دلم به حال مستاجر میسوزد آقایان صاحبخانه کمی به فکر انسانیت باشین این دنیای کوتاه ارزش نداره

  • ناشناس

    سلام من مستاجر داشتم بخاطر مشکلات اقتصادی از اون کرایه کم میگرفتم سه سال ماندمزاحم همسایه ها شد به ساختمان خسارت زد دعوا میکردبا زور دادگاه بیرونش کردم موقع رفتن لامپ ها راشیر آب کولر لباس شویی رابرد.

  • ناشناس

    من الان شوهرم عمل کرده، از پدرم پول قرض کردم ،یکدفعه ای مشکل حاد پیش اومد، پول پیش هم دادن ماشین خریدم، تنها دلخوشیم کرایه خونه است، که طبق روال تورم باید بالا باشد، خب مستاجر وقتی نمیتونه باید تخلیه کنه یه جای مناسب تر پیداکنه،منم اینجوری لنگ خرج روزانه نمونم،هم قرض دارم هم قسط سنگین ماشین ،هم شوهریکه سرجاخوابیده و خرج درمان غیر مترقبه

  • ali

    رحم کنید تا رحم کنن به شما فرقی هم نمیکنه مستاجر باشی یا صاحب خانه

  • ناشناس

    اون.قت آگه مستاجر که شما ها لاتش کردین چیه نه ۲۵درصد قبول داره نه تخلیه میکنه آگه برای تمامی مشکلات همین جوری الاما فتفا بدن خیلی گل ببل میشود خخخخخخ.ووووب

  • مریم

    اگه بیشتر از ۲۵ درصد بود باید چیکار کنیم

  • ناشناس

    ماپارسال ۳۰تومان با ماهی ۶۰۰ تومان الان با افزایش ۲۵درصد چقدر میشه