کد مطلب: ۳۰۱۴۳۸

تدابیر تامین ارز زائران اربعین

تدابیر تامین ارز زائران اربعین

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی، تامین ارز مورد نیاز زائران نیز بدون وقفه انجام می‌شود.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به نزدیک شدن به زمان اربعین حسینی و راهپیمایی میلیونی مسلمانان جهان، گفت: هر ساله کمیسیون عمران مجلس با برگزاری نشست‌های تخصصی هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم را پیگیری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مراسم اربعین امسال نیز نشست‌های تخصصی با مسئولان امر انجام شده و در حال انجام است، افزود: برگزاری این مراسم نشان از اتحاد جهانی مسلمانان دارد.

وی با اشاره به حواشی رخ داده برای نرخ ارز و تلاطم های موجود در آن، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده ارز مورد نیاز زائران برای اخذ ویزا با نرخ دولتی به آنها اختصاص خواهد یافت. این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در سفر اربعین نیاز به ارز زیادی وجود ندارد، گفت: با توجه به عوارض خروج از کشور که به صورت ریالی پرداخت شده و همچنین موکب‌های موجود در عراق زائران نیاز به مقادیر زیادی ارز نخواهند داشت.

موسوی بیوکی با بیان اینکه با توجه به نوسانات ارزی و شرایط خارجی ایران پس از برجام تدابیر لازم برای رفاه زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به آینده نگری بانک مرکزی برای ارایه ارز مسافری به زائران نگرانی در این حوزه وجود ندارد.

وی ادامه داد: به طور حتم مجلس در هفته آتی به بررسی ابعاد مختلف سفر اربعین به ویژه در حوزه تامین ارز زائران ورود خواهد داشت تا از بروز مشکلات احتمالی نیز جلوگیری کند. این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: طبق اظهارات مسئولان مربوطه ارایه ارز دولتی برای تامین هزینه ویزا زائران اربعین حسینی (ع) از طریق سامانه نیما انجام خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی تامین ارز مورد نیاز زائران نیز بدون وقفه انجام می‌شود.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.