کد مطلب: ۶۹۶۸۹۰

تراز تجاری ایران و ترکیه مثبت شد

تراز تجاری ایران و ترکیه مثبت شد

تراز تجاری ایران و ترکیه مثبت شد. مبادلات تجای این کشور در ۷ ماه نخست سال میلادی ۳۳درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اداره آمار ترکیه آماری منتشر کرده است که نشان می‌دهد ارزش تجارت ایران و ترکیه در سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه آن افزایش یافته است.

به نقل از مشرق‌ ، ارزش تجارت ایران و ترکیه که در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۱ بالغ بر ۲.۸۷۷میلیارد دلار بود در مدت مشابه سال جاری به ۳.۸۴۷میلیارد دلار افزایش یافت.

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۲ با افزایش ۱۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱.۷۰۲میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در ژانویه تا جولای ۲۰۲۱ بالغ بر ۱.۵۰۷ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

رشد واردات ترکیه از ایران در ۷ ماهه امسال نسبت به صادرات این کشور بیش از ۴ برابر بوده است. ترکیه در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی ۲.۱۴۵ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۵۶درصدی همراه بوده است. ترکیه در ماه های ژانویه تا جولای سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱.۳۷میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

تراز تجاری ایران با ترکیه در ۷ ماهه سال جاری میلادی به میزان ۴۴۳میلیون دلار به نفع ایران بوده است.

بر اساس این گزارش در جولای ۲۰۲۲ واردات ترکیه از ایران رشد ۲۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۲۴۱.۶۳میلیون دلار رسیده است. صادرات ترکیه به ایران در همین ماه رشد ۱درصدی داشته و به ۲۴۱.۲۶۸میلیون دلار رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.