کد مطلب: ۱۶۴۵۸۶

ترامپ در جستجوی یک رئیس جدید برای فدرال‌رزرو

ترامپ در جستجوی یک رئیس جدید برای فدرال‌رزرو

یک منبع آگاه گفت که طبق برنامه، دونالد ترامپ به عنوان بخشی از جستجوی خود برای کاندیدای جدیدی برای ریاست فدرال‌رزرو، روز پنج‌شنبه با جانت یلن، رییس کنونی این بانک دیدار خواهد کرد.

یک منبع آگاه گفت که طبق برنامه، رییس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ به عنوان بخشی از جستجوی خود برای کاندیدای جدیدی برای ریاست فدرال‌رزرو، روز پنج‌شنبه با جانت یلن، رییس کنونی این بانک دیدار خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، یکی از مقامات کاخ سفید گفت روز پنج‌شنبه گذشته ترامپ برای مذاکره درباره این شغل با اقتصاددان دانشگاه استنفورد، جان تیلور دیدار کرده است.

منابع آگاه خبر دادند که ترامپ بر روی لیست کوتاهی کار می‌کند که جرمی پاول، یکی از روسای بانک مرکزی، کوین وارش، یکی از روسای سابق بانک مرکزی، مشاور اقتصادی ارشد ترامپ، گری کوهن، و یلن که دوره او در ماه فوریه به پایان می‌رسد، هم در این لیست قرار دارند.

رییس کارکنان کاخ سفید، جان کلی، روز پنج‌شنبه گفته بود که ترامپ هنوز اندک زمانی با تصمیم‌گیری برای این که چه کسی باید رییس فدرال‌رزرو باشد فاصله دارد و هنوز مصاحبه‌ها در حال انجام‌ است.

ترامپ ماه گذشته به خبرنگاران گفته بود که با ۴ نفر کاندیدای ریاست بانک مرکزی دیدار کرده است و در ۲ تا ۳ هفته آینده در این مورد تصمیم خواهد گرفت. اما این گفته‌های جان کلی، اشاره به زمانی طولانی‌تر از این خواهد داشت.

رییس جدید بانک مرکزی در شرایطی این سمت را تحویل خواهد گرفت که این بانک از سیاست‌گذاری‌های دوره بحران عبور کرده است و اقتصاد درحال تقویت و بیکاری در حال افت است اما تورم همچنان زیر نرخ هدف ۲ درصدی بانک مرکزی قرار دارد.

تحت رهبری یلن، بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش داد و برنامه‌ای را برای کاهش ترازنامه ۴.۵ تریلیون دلاری خود آغاز کرد. بیشتر این ترازنامه با برنامه خرید اوراق قرضه که طبق گفته یلن به اقتصاد کمک کرد از یک بحران شدیدتر از بحران اقتصادی قبلی جلوگیری کند، روی هم انباشته شده‌اند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.