خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۱۷۴۴

نظرسنجی کیتکو ۳ می؛ تردید تحلیلگران و سرمایه‌گذاران در مورد بازار طلا

نظرسنجی کیتکو 3 می؛ تردید تحلیلگران و سرمایه‌گذاران در مورد بازار طلا

تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت که در نظرسنجی سوم ماه می کیتکو شرکت کرده‌اند، در مورد آینده بازار طلا در هفته جاری تردید دارند.

تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت که در نظرسنجی سوم ماه می کیتکو شرکت کرده‌اند، در مورد آینده بازار طلا در هفته جاری تردید دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از کیتکو، قیمت فلز زرد به دنبال اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو، در مورد عدم کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک، بار دیگر کاهش یافت. روز گذشته قیمت هر اونس طلا به هزار و 278 دلار و 91 سنت رسید.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 12 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر، معادل 33 درصد، افزایش قیمت و چهار نفر، معادل 33 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، چهار نفر یا 33 درصد هیچ نظری در مورد قیمت طلا در هفته آینده نداشتند.

همچنین از میان 475 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 207 رای‌دهنده، معادل 44 درصد کاهش قیمت طلا و 205 نفر، معادل 45 درصد افزایش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 63 رای‌دهنده یا 13 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده اما اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در لاساله فیوچرز گروپ، از جمله تحلیلگران خوشبین نسبت به بازار طلا در هفته آینده است که می‌گوید: طلا در سطح میانگین 200روزه خود قرار دارد. اگرچه طی دو روز گذشته با سقوط مواجه شد اما بار دیگر به سطح میانگین 10 روز گذشته یعنی هزار و 279 دلار و 70 سنت بازگشته است. این نشانه مثبتی در بازار این فلز گرانبها محسوب می‌شود.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش تردینگ هم بر این باور است که بی‌میلی فدرال‌رزرو در رابطه با افزایش نرخ بهره با توجه به داده‌های اقتصادی قوی، در بلندمدت به سود بازار طلا خواهد بود. از سوی دیگر، تقاضا برای خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی در جهان افزایش یافته است. به این ترتیب، پیش‌بینی می‌شود، قیمت طلا به روند صعودی خود باز گردد.

در عین حال، کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت SIA، پیش‌بینی می‌کند، شاخص دلار به روند صعودی و بازار طلا به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.