کد مطلب: ۲۳۱۱۱۰

یک کارشناس حوزه مسکن عنوان کرد:

ترفند انبوه‎سازان برای رونق بازار مسکن

ترفند انبوه‎سازان برای رونق بازار مسکن

به گفته یک کارشناس بازار مسکن، رکود بازار باعث شده تا تولیدکنندگان به سمت واحدهایی با متراژ کوچکتر و ارزانتر بروند. آنها سعی دارند با تولید مسکن ارزانتر، به رونق بازار کمک کنند.

آنطور که مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران مسکن، گفته است در سال ۹۶ در مجموع بیش از ۲۲۱ هزار و ۴۴۱ قرارداد خرید و فروش در شهر تهران امضاء شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش یافته است. علت رونق بازار مسکن در سال گذشته چه بوده است؟

به گزارش تجارت نیوز ، از نگاه یک کارشناس بازار مسکن انبوه سازان برای رونق بازار دست به اقدام جدیدی زده‌اند.

عطا آیت‌اللهی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: یکی از دلایل رونق در بازار مسکن این است که از نگاه مردم سپرده‌گذاری در بانک‌ها دیگر مثل گذشته به صرفه نیست. در یک بازه زمانی کوتاه بانک‌ها نرخ سپرده‌ مناسب در‌نظر گرفتند ولی از مدتی پیش تا‌کنون نرخ سپرده 15 درصد است و بنابراین سرمایه‌گذاری در بانک‌ها به دلیل نداشتن بازده مناسب چندان مورد‌توجه نیست.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر منابع مالی به سمت بازار ارز و مسکن آمده است. تولیدکنندگان مسکن هم بعد از مدتی مجبور شدند نرخ‌ها، توقعات و مواضعشان را تعدیل کرده تا نظر مشتریان را به بازار مسکن جلب کنند و فکر می‌کنم این روند رونق ادامه پیدا می‌کند. در‌عین‌حال افزایش نرخ ارز باعث توجه بیشتر به حوزه مسکن می‌شود.

آیت‌اللهی در ادامه تصریح کرد:باید به این نکته هم توجه داشت که قدرت خرید مردم مقداری محدود است با وجود این برای خرید مسکن‌هایی با متراژ پایین از طرف خانواده‌هایی با سطح اقتصادی متوسط شرایط خوبی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: طی چند سال اخیر رکود بازار باعث شد تا تولیدکنندگان به سمت واحدهایی با متراژ کوچکتر و ارزانتر بروند. در واقع سعی کردند با تولید مسکن ارزانتر، آن را با قیمت پایین‌تری به فروش برسانند و قدرت خرید مشتریان را در نظر بگیرند.

آیت‌اللهی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت رونق بازار مسکن باعث قدرت خرید مشتریان نمی‌شود و این قدرت خرید مشتریان است که به بازار مسکن رونق می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خر

    اگر اين دلالان مسكن جمع شوند مسكن رونق پیدا ميكند هر كي يه زير پله با چند تا صندلي شده مشاور املاك كه هيچ نظارتي روي اينها نيست و اين دلالان هر غلطي بخواهند ميكنند