کد مطلب: ۵۳۳۳۷۱

سرانجام واریز منابع مالی از صندوق توسعه ملی به صندوق بازار سرمایه

سرانجام واریز منابع مالی از صندوق توسعه ملی به صندوق بازار سرمایه

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: قرار بود صندوق توسعه ملی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر را در سال ٩٩ در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده‌گذاری کند اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از سال گذشته و با تداوم روند نزولی بازار زمزمه‌هایی در زمینه واریز منابع مالی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به گوش می‌رسید اما همراه شدن این موضوع با برخی از مشکل‌ها و ابهام‌ها از طرف صندوق توسعه ملی، منجر به تاخیر در زمان اجرای آن شد.

پیگیری‌های صورت گرفته از سوی صندوق تثبیت بازار سرمایه با موفقیت همراه شد که در نهایت در آذر ماه سال ۹۹ «محمد ابراهیم آقابابایی»، رییس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد: روز پنج شنبه (۶ آذر ماه) مبلغ یک هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده است.

وی در این مصاحبه از درخواست صندوق تثبیت بازار سرمایه برای واریز رقم بیشتر از طریق صندوق توسعه ملی خبر داد و اعلام کرد که در صورت موافقت به زودی مبالغ جدیدی هم واریز خواهد شد.

اکنون تداوم روند نزولی بازار باعث شده است که برخی به دنبال ورود منابع مالی از سوی صندوق تثبیت بازار سرمایه به سمت بازار سرمایه و حمایت از این باشند که در این زمینه «محمد ابراهیم آقابابایی»، رییس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: کل منابع یک هزار میلیارد تومانی که از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده بود و نیز یک هزار و پانصد میلیارد تومان که بعد از مصوبه شورای عالی بورس از سوی سازمان بورس به این صندوق واریز شده بود به این بازار وارد و صرف خرید سهام شد.

وی افزود: صندوق تثبیت بازار سرمایه از آبان ماه ٩٩ تا پایان سال که بازار در وضعیت حساسی قرار گرفته بود به منظور بهبود وضعیت بازار و کاهش نوسان های ایجاد شده تصمیم به خرید و فروش سهام گرفت که این اقدام در چندین نوبت انجام شد.

رییس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: مطابق با مصاحبه و اعلام رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در رسانه‌ها، قرار بود آن صندوق دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر را در سال ۱۳۹۹ در صندوق تثبیت بازار سپرده‌گذاری کند اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا رودخونه ماشنگی

    وقتی جو گیر میشید کل دارایی تونو میزارید تو بورس همین من خودمم ۲۰۰ میلیون باختم خدا رو شکر خونمون رو نفروختم دیگه اعتماد نکنید

  • ناشناس

    قبل از اینکه بیشتر ازاین دچار خشم و نفرت مردم نجیب و بدبخت بشید بخود بیایید کافیه دیگه هیچی برای مردم باقی نزاشتید بجای پاسخ گویی همش دروغ و وعده تحویل این مردم بیچاره دادید چرا سیمان سهامش باید ۳۵۰ تومن باشه کیا این سهم را تا ۸۰۰۰ تومن فروختند و امروز رساندند به ۳۴۰ تومن بغیر از رانت و ایادی خود دولت ؟ بابا کمی انصاف و مروت خوب چیزیه.بخودتو بیایید

  • ناشناس

    کلا دیگه به هیچ مسئول ایرانی اطمینان نمی کنم

  • ناشناس

    چی بگیم بهتون شایسته هیچ حرفی نیسیید خدا فقط لعنتتون کنه به اون دنیا فک کنید اگ اون دنیا باشه

  • علی

    چه فایده یه روز مثبت بعد ۲۸ روز منفی

  • محسن

    چرا رسانه ملی رییس جمهور رو مورد سوال جدی در خصوص ترغیب مردم به ورود به بورس قرار نمیده ؟؟ ؟؟

  • ناشناس

    بهتراست فکری هم برای جوانان شودمبلغی ازصندوق توسعه ملی جهت اشتغال و ازدواج جوانان شود

  • ناشناس

    اعتماد دیگه بر نمیگرده به این زودی ها

  • ناشناس

    تمام این خبرها فقط برای تشویق مردم باشماره گذاری انجام میگیرد ولی حاضر نیستن با وجود خروج این همه سرمایه کمکی سهامدار کنن فروش اوراق دردی دوا نمی کند اگر ورود سرمایه گذار تاثیر گذار است چرا اعتبار سهامدار فعلی داده نمیشود که میتواند بیشترین تاثیر را داشته باشد اگر سهامدار خرد تشویقی نبیند امکان ورود سرمایه گذار جدید نخواهد بود

  • ناشناس

    دولت مردم فریب داد تو این شرایط اقتصادی دولت‌ها به مردمش کمک می کند دولت ما …