کد مطلب: ۶۸۳۰۴۵

تصاویر حضور تانک‌های چینی در خیابان / بانک‌ها پول مردم را نمی‌دهند!

تصاویر حضور تانک‌های چینی در خیابان / بانک‌ها پول مردم را نمی‌دهند!

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از حضور تانک‌های چینی در خیابان‌های استان هنان این کشور خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گفته می‌شود تصاویر منتشر شده از حضور تانک‌های چینی در خیابان، برای حفاظت از بانک‌ها در استان هنان چین بوده است. به دلیل اینکه شعبه استان هنان "بانک چین" اعلام کرده که پس‌انداز مردم در شعب این بانک اکنون سرمایه‌گذاری محسوب شده و افراد امکان برداشت وجوه خود را نخواهند داشت.

چه چیزی تانک‌های چینی را به خیابان کشید؟

فرارو نوشت: در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی در شهر ژنگژو در استان هنان چین جمعیتی حدود ۱۰۰۰ نفر با پلیس در مقابل شعبه بانک مرکزی چین در اعتراض به مسدود شدن سپرده‌های خود توسط بانک درگیر شدند.
مسدود کردن سپرده‌های بانک در آوریل ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد. سپرده گذاران از آن زمان به بعد علیرغم وعده‌هایی که درباره امن بودن پول های‌شان از سوی مسئولان ارائه شده بود قادر به برداشت پول خود از بانک نبودند.

درگیری در ۱۰ ژوئیه منجر به حمله و ضرب و شتم بسیاری از معترضان توسط مردان ناشناس شد که بعدا به عنوان پلیس دولتی شناخته شدند و سپس معترضان بازداشت شدند.

معترضان بعد از ظهر همان روز آزاد شدند. روز بعد مقام‌های دولتی اعلام کردند که مقداری پول با حداکثر ۵۰۰۰۰ یوان (۷۴۳۴ به دلار) آزاد خواهد شد.

مقام‌های دولتی اعلام کردند که سپرده‌های مسدود شده بالاتر از این مقدار در نهایت آزاد خواهند شد هرچند هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی و زمان آزاد شدن آن ارائه نشده است.

بانک‌ها در نتیجه رکود در بازار املاک و مستغلات چین تحت فشار قرار گرفته‌اند. بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی به شدت در بازار املاک چین سرمایه‌گذاری می‌کنند و با فروپاشی آرام بازار املاک و مستغلات آسیب به آرامی به بخش مالی چین نفوذ می‌کند.

2

بحران فراگیرتر از این حرفهاست!

چین برای تقویت اقتصاد خود یک بسته زیرساختی ۱.۱ تریلیون دلاری اعلام کرده است. این نمونه‌ای از اقتصاد چین است که نهاده‌هایی را به اقتصاد خود اضافه می‌کند تا رشد را تحریک کند، اما ورودی صرفا به معنای ایجاد بدهی بیش‌تر است. بسته محرک به اوراق قرضه بستگی دارد که بانک‌های استانی قرار است در آن سرمایه‌گذاری کنند.

با بحران بازار املاک و مستغلات در چین و با نشت خسارت‌های جانبی به صنعت بانکداری چین با مسدود شدن وجوه به جایی که سپرده گذاران نمی‌توانند به سرمایه خود دسترسی پیدا کنند یک بحران جدی در حوزه املاک و بانکداری در چین در حال گسترش است.

با سقوط بازار املاک و مستغلات در چین، و آغاز سقوط سیستم بانکی چین به نظر می‌رسد که زمان اصلاح اقتصادی اجتناب ناپذیر فرا رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینم از چین ، احتمالا برخی از آن الگوبرداری کرده ، امروز و فردا ، رسما پول مردم را بالا کشیده و به بهانه های مشابه از برداشت وجوه پس انداز جلوگیری خواهند کرد

  • ناشناس

    نباید قدرت‌های حاکم بابت کمبود وکسری موجود از سرمایه مردم استفاده کنن، خواه با زور یا پهن کردن دام های اقتصادی همچون بورس و……

  • ناشناس

    پایان ،،،،ایسم،،،،،،جهان تغییرش رواغازکرده ،،،،واین ساختارطبیعت،،،،،،،،،هیچ کس هم نمی تواند دربرابر طبیعت به ایستد،،،،،،،،،،تبریک به همه دوست داران طبیعت،،،،،،،،،

  • مرگ بر چین

    خدا جای حق نشسته، کشوری که با اجناس بونجولش دنیا رو به تمسخر گرفته بود، صدای الرحمن اش بلند شده!!!

  • ناشناس

    چین و روسیه دو کشور رو به نابودی

  • ناشناس

    عاقبت کل کل چین با آمریکا سر تایوان

  • ناشناس

    تانک هاشون واسه دوره تیرکمانه

  • ناشناس

    تانک هاشون واسه دوره تیرکمانه
    فقط ظاهرشون قدرتمنده روسیه و چین.