کد مطلب: ۴۶۲۹۳۰

احتمال تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هفته آینده

احتمال تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هفته آینده

وزیر کار درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: این مصوبه در کمیته فرعی کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است و انشاالله هفته آینده در صحن دولت تصویب و پس از آن ابلاغ می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد شریعتمداری، وزیر کار در گفت‌وگوی اینستاگرامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: این مصوبه در کمیته فرعی کمیسیون اقتصاد دولت تصویب شده است و در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی دولت است.

وی ادامه داد: انشاالله در هفته آینده در صحن دولت تصویب و نهایی می‌شود و بعد از تصویب ابلاغ خواهد, مشکلی در این زمینه وجود ندارد. طبق مصوبه شورای عالی کار حق مسکن در سال جاری در صورت تصویب دولت از ۱۰۰ هزار تومان در سال ۹۸ به ۳۰۰ هزار تومان در سال ۹۹ افزایش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم،جلسه ۲۹۲ شورای عالی کار در تاریخ ۱۷ خرداد ماه با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد مقرر شد تا حق مسکن کارگران از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یابد. اجرای این مصوبه منوط به تصویب در هیات وزیران شد.

پس از آن در ۳۱خرداد ماه محمد شریعتمداری،‌ وزیرکار طی نامه ای به جهانگیری ،‌معاون اول رئیس‌جمهور نوشت: به استحضار می رساند بر اساس ماده ۲ اصلاحی قانون راجع به طبقه‌بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری مصوب ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی کمک‌هزینه مسکن برای کارگران مشمول قانون کار سالیانه توسط شورای عالی کار تعیین و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

در اجرای قانون مذکور شورای عالی کار در جلسه ۲۹۲ مورخ هفدهم خرداد ۹۹ با افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از ماهیانه یک میلیون ریال به ماهیانه ۳ میلیون ریال موافقت نموده است لذا خواهشمند است دستور فرمایید متن پیشنهادی زیر با قید فوریت در هیات وزیران مطرح شود.

هیات وزیران در جلسه…. به پیشنهاد شورای عالی کار و به استناد ماده ۲ اصلاحی قانون راجع به طبقه‌بندی مشاغل و برقراری کمک‌هزینه مسکن کارگری موظف ۱۳۷۰ تصویب کرد کمک‌هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای تیر ۹۹ مبلغ سه میلیون ریال تعیین می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • موسوی

    خواهش مرداد ماه هم نزدبک تمام هست پس کی حق مسکن تایید می شود چرا۲۰۰هزارتونان که دردی از کارگران دوا نمی کند چرا دولت تصویبش نمی کند

  • موسوی

    اقای روحانی چرا ۲۰۰هزارتومان حق مسکن کارگران راتصویب نمی کنید سال ۹۹داره تمام می شود اگرمال قشر مرفع هم بود همین کارمی کردی

  • موسوی

    ازخبرنگاران خبری سایت تجارت نیوز خواهش می کنیم حق مسکن کارگران راپیگیری کنید

  • موسوی

    وزیرکارخداازت نگذره پس ۲۰۰هزارتومان حق مسکن کارگران کی تصویب می شود اخه سال ۹۹داره تموم می شه