کد مطلب: ۳۱۶۴۴۸

تعداد دکل‌های حفاری در آمریکا افزایش یافت

تعداد دکل‌های حفاری در آمریکا افزایش یافت

شرکت‌های انرژی آمریکا برای سومین هفته متوالی که از ماه ژوئن بی سابقه بوده به دکل‌های حفاری خود اضافه کردند و تعداد آنها را به بیشترین حد در سه سال گذشته رساندند.

شرکت‌های انرژی آمریکا برای سومین هفته متوالی که از ماه ژوئن بی سابقه بوده به دکل های حفاری خود اضافه کردند و تعداد آنها را به بیشترین حد در سه سال گذشته رساندند. کاهش بازدهی برخی میادین نفتی، این شرکت ها را مجبور کرد برای ادامه تولید نفت، تعداد چاهها را بیشتر کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت خدمات انرژی جنرال الکتریک در گزارشی اعلام کرد حفاران نفتی در هفته منتهی به 26 اکتبر دو دکل نفتی دیگر اضافه کردند و تعداد کلی آن را به 875 رساندند که بالاترین حد از مارس 2015 بود.

تعداد دکل های نفتی اضافه شده در ماه اکتبر به 12 عدد رسید که بیشترین افزایش ماهانه از ماه مه بوده است . در ماه مه 34 دکل اضافه شده بود. همچنین این اولین باری بود که در چهار ماه متوالی از جولای 2017، تعداد دکل ها افزایش پیدا می‌کرد. ولی از ماه جولای تا سپتامبر افزایش ناچیزی در تعداد دکل‌ها داشتیم چون به خاطر محدودیت های خط لوله در پرمین، حفاری های جدید تا حد زیادی متوقف شد.

بیش از نیمی از کل دکل های نفتی آمریکا در میدان نفتی پرمین در وست تگزاس و شرق نیومکزیکو قرار دارد. واحدهای فعال این منطقه در این هفته یکی کاهش یافت و به 489 رسید.

تعداد دکل های نفتی آمریکا که نشانه تولید آینده نفت هستند، نسبت به 737 دکل فعال سال گذشته، افزایش یافته است، چون شرکت‌های انرژی تولیدشان را برای کنترل قیمت نفت افزایش داده‌اند. قیمت نفت در 2018 بسیار بالاتر از سال 2017 است.

در روز جمعه نفت خام آمریکا حدود 67.60 دلار در هر بشکه معامله شد. پس از اخطار عربستان مبنی بر در اختیار داشتن ذخایر اضافی کافی علی‌رغم آغاز تحریم های ایران در 4 نوامبر، قیمت نفت در 3 هفته پیاپی کاهش یافت.

میانگین قیمت نفت آمریکا در سال جاری میلادی 67.24 دلار بوده است. این میانگین برای سال 2017 معادل 50.58 و در سال 2016 برابر با 43.47 دلار بود.

اطلاعات دولت آمریکا نشان می‌دهد مقدار تولید چاه های جدید میدان نفتی پرمین در دو سال گذشته کاهش یافته است .یعنی شرکت های انرژی باید چاه های بیشتری حفر کنند تا همان مقدار نفت قبلی را بیرون بکشند.

گرچه تعداد چاههای حفر شده در پرمین به بالاترین حد پس از دسامبر 2014 رسیده، ولی هنوز تکمیل نشده اند.

مدیر اجرایی شرکت اسچلومبرگر، بزرگترین تامین کننده خدمات میادین نفتی جهان گفت چالشهای فنی سرعت تولید نفت شیل را در 12 تا 18 ماه آینده کاهش میدهد .

در حال حاضر میانگین تعداد کلی چاه های نفت و گاز آمریکا 1023 است. این بالاترین تعداد از سال 2014 است که میانگین تعداد چاه 1862 عدد بود. بیشتر دکل های نفتی هم نفت تولید می کنند و هم گاز.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.