کد مطلب: ۵۹۶۶۳۱

هر کدام از مسئولین چند فرزند دارند؟

هر کدام از مسئولین چند فرزند دارند؟

با تصویب طرح جوانی جمعیت و تشویق مردم به فرزندآوری، این سوال برای بسیاری از مردم پیش آمده که مسئولانی که مردم را به داشتن فرزند بیشتر تشویق می‌کنند، چند فرزند دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود ۱۰ روز پیش طرح جوانی به تایید شورای نگهبان رسید. این یکی از جنجالی‌ترین طرح‌هایی است که اخیرا توسط نمایندگان مجلس تصویب شده و طراحان آن می‌گویند که اگر به صورت کامل و با تمام بندهایش اجرا شود طی هفت سال، از بسته شدن پنجره‌های جمعیتی ایران جلوگیری می‌کند.

اما این طرح، بندها و تبصره‌هایی دارد که مخالفت‌ها و حساسیت‌های زیادی را برانگیخته است، بعضی‌ها این طرح را دخالت مستقیم دولت در امور و تصمیم‌های خصوصی خانواده می‌دانند و بعضی هم معتقددند اجرای آن ضروری است چون از پیر شدن جمعیت کشور جلوگیری می‌کند.

البته تاکید مسئولان کوچک و بزرگ روی اینکه روند رشد جمعیت در ایران نگران‌کننده است اصلا تازه نیست، سال‌هاست که گفته می‌شود جوان‌ها باید شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را فراموش کنند، حالا می‌شنویم که خانواده ایده‌آل پنج فرزند دارد.

به همین بهانه سراغ تعداد فرزندان مسئولان مختلف رفته‌ایم، به خصوص آنها که به نحوی نشان داده‌اند داشتن خانواده پر جمعیت را یک ماموریت وطن‌پرستانه و مسئولیت اجتماعی می‌دانند.

مسئولان چند فرزند دارند؟

به نقل از روزنامه هفت صبح، علی اصغر عنابستانی را با ماجرا سیلی زدنش به سرباز وظیفه راهنمایی و رانندگی می‌شناسیم. او که اولین دوره نمایندگی‌اش در مجلس را می‌گذراند، سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

او همین چند روز پیش باز هم تاکید کرد که «پنجره جمعیتی در کشور ما هفت سال فرصت دارد. اگر این فرصت را از دست بدهیم به نقطه غیرقابل بازگشت و سالمندی قطعی می‌رسیم.» آقای عنابستانی که ۵۰ ساله است دو فرزند به نام ساجده و سجاد دارد و همین!

حالا می‌رویم سراغ نایب رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یعنی خانم دکتر فاطمه محمد بیگی.

او را با حرف‌های جنجالی‌اش درمورد کم شدن میانگین هوش ایرانی طی سال اخیر به یاد می‌آوریم، او یک بار هم با انتقاد از اختصاص تخفیف به اینترنت شبانه گفته بود که «ساعات مصرف اینترنت متفاوت است. مقاصد فردی که از ۱۲ شب تا ۶ صبح از اینترنت استفاده می‌کند، با مقاصد کاربران ۶ صبح تا ۱۲ شب متفاوت است.» او ۳۹ ساله است و سه فرزند دارد.

نصرالله پژمانفر از نمایندگان اصول‌گرا و با سابقه مجلس است. او در کنار عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس، نایب رئیس دوم کمیسیون طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم هست.

آقای پژمانفر ۵۷ ساله هم سه فرزند دارد که از جنسیت و فعالیت آنها اطلاعاتی در دسترس نیست.

باشگاه سه فرزندی‌ها

محمدباقر قالیباف هم که بارها از اهمیت فرزندآوری و فراموش کردن شعار فرزند کمتر زندگی بهتر گفته و اخیراً اعلام کرد که ترغیب خانواده‌ها به داشتن فرزند بیشتر یکی از اهداف مجلس یازدهم است، سه فرزند به نام‌های اسحاق، الیاس و مریم دارد. او ۶۰ ساله است.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو دختر دارد و خودش یک بار در باره آنها گفته بود: فرزندان من پس از گرفتن دیپلم ازدواج کردند. مهریه شان هم مهریه حضرت زهرا(س) بود. جهیزیه هم در حد معمول به آنها دادم ولی به خانواده گفتم حتما کالای ایرانی بخرند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای خانواده پرجمعیت‌تری دارد، با داشتن سه پسر و یک دختر در حال حاضر بیشتر از بقیه سران قوا بچه دارد.

وزرای جوان چند فرزند دارند؟

از تعداد فرزندان چهره‌های جوان دولت که به تیم امام صادقی‌ها معروف هستند هنوز اطلاعات چندانی در دست نیست، بنابراین پرس و جو در باره تعداد فرزندان چهره هایی مثل خاندوزی به دریافت اطلاعات روشنی ختم نمی‌شود.

در مورد یکی از چهره‌های جوان دولت که از قضا از شروع وزارتش هم پرخبرترین وزیر جوان دولت بوده، یعنی حجت عبدالملکی می‌فهمیم که او احتمالا دو فرزند دارد. یک دختر و یک پسر. این را از تصاویری از عبدالملکی ۴۰ ساله در کنار خانواده‌اش در محل‌هایی مانند راهپیمایی منتشر شده می‌توان فهمید.

جالب اینکه عبدالملکی صاحب بعضی ایده های جنجالی تشویق جوانان به فرزندآوری است، یکی از ایده ها ثبت یک شرکت به نام زوج ها در هنگام عقد بود که تا آن ها نه تنها دلگرم شوند بلکه در کنار ازدواج به کارافرینی هم ترغیب شوند.

انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس جهور با داشتن چهار فرزند یکی از پرجمعیت‌ترین خانواده‌ها را دارد. خزعلی که ۵۸ ساله است دختر آیت اله خزعلی است و به دلیل پیشینه خانوادگی و حرف‌هایی که در تمام سال‌های مسئولیتش درباره زنان و خانواده زده بود چهره شناخته شده‌ای است.

امیر حسنین قاضی زاده هاشمی، نماینده با سابقه مجلس، که پزشک ۵۰ ساله است دو فرزند دارد. یک دختر ۱۸ ساله و یک پسر۱۵ساله که دخترش را در یکی از فیلم‌هایی که برای تبلیغات ریاست جمهوری منتشر کرده بود دیدیم.

علیرضا زاکانی دیگر نامزد اصولگرای حاضر در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری که در ادامه به نفع رئیسی انصراف داد و حالا شهردار تهران است عضو باشگاه سه فرزندی‌هاست. او سه دختر به نام‌های طیبه، مریم و زینب دارد.

سعید جلیلی، دیگر نامزد انتخابات که به نفع ابراهیم رئیسی کنار کشید و حالا او را در بعضی از جلسات اعضای دولت می بینیم، یک پسر بیشتر ندارد، پسری به نام سجاد که وقتی او رقیب انتخاباتی حسن روحانی بود در کنارش دیده می‌شود.

حداد عادل هم چهار فرزند دارد اما معروف ترین فرزند خانواده حدادعادل که فریدالدین است و او را در موقعیت‌ها و سمت‌های فرهنگی مختلف دیده‌ایم به سبک جوان‌های هم سن و سال خودش دو فرزند بیشتر ندارد.‎

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارگر کارخانه

    راستی مسئولین چقدر حقوق و درآمد دارند؟؟!!
    من کارگر کارخانه هستم با مدرک لیسانس و توان متاهل شدن با این همه گرانی را ندارم و حتی اجاره خانه را هم حساب نکردم هنوز!!!!
    راستی آقازاده های مسئولین چه خبر؟؟طعم بیکاری چشیدند؟؟یا بلافاصله کار خوب با حقوق بالا با استفاده از بند “”پ””؟؟؟؟؟!!!!!

  • عجبا

    علم چندان که بیشتر خوانی، چون عمل در تو نیست نادانی!