خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۱۳۷۰

اختلاف آماری رئیس جمهوری و وزیر/ جمعیت مهاجران افغانستانی چند نفر است؟

اختلاف آماری رئیس جمهوری و وزیر/ جمعیت مهاجران افغانستانی چند نفر است؟

در حالی که وزیر امور خارجه روز گذشته تعداد مهاجران افغانستانی داخل ایران را پنج میلیون نفر اعلام کرد، امروز رئیس جمهوری جمعیت این پناهندگان را چهار میلیون نفر تخمین زد. اما دلیل اختلاف آماری دولتمردان چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست همسایگان افغانستان که در چین در حال برگزاری است، ابراز امیدواری کرد که "افغانستانی آرام در همسایگی" ایران شکل بگیرد.

او همچنین چند پیشنهاد برای کمک به توسعه افغانستان مطرح کرد، از جمله "ایجاد مکانیسم منطقه‌ای و صندوق مالی برای کمک به مردم افغانستان" برای کمک به بازسازی و توسعه این کشور.

به گفته وزیر خارجه ایران، در هفت ماه گذشته یعنی از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، حدود یک میلیون پناهجوی افغان وارد ایران شده‌اند و در حال حاضر تعداد این پناهندگان در ایران به حدود پنج میلیون نفر رسیده است.

این درحالی است که به نقل از ایرنا رئیس‌جمهور در نشست با خبرنگاران در مشهد تعداد مهاجران افغانستانی را یک میلیون کمتر بیان کرده است.

رئیسی اظهار کرده است: علی‌رغم این که اروپایی‌ها ادعای بسیاری نسبت به افغانستانی‎‌ها داشته‌اند، اما هیچ گونه مساعدتی در این خصوص نداشته و ندارد، برخلاف اظهار نظر آنها امروز بیش از چهار میلیون افغانستانی میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند.

او ادامه داد: امروز آنچه در داخل افغانستان مهم است شکل گرفتن حاکمیت فراگیر در این کشور با حضور همه گروهها و اقوام است.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص وقایع رخ داده در ورزشگاه امام رضا علیه‎السلام در مشهد، گفت: تعارضی در اجرای سیاست‎ها در کشور وجود ندارد اما برخی در اجرای تصمیمات تعارض‎هایی دارند.

همه موظف هستند قوانین و تصمیمات کشور را اجرا کنند اما گاهی مدیران وظیفه ای که به عهده دارند را درست انجام نمی‌دهند این مسئله در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و دیگر بخش ها نیز دیده شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.