کد مطلب: ۶۵۵۹۲۰

تعرفه واردات خودرو چند درصد است؟

تعرفه واردات خودرو چند درصد است؟

آزادسازی واردات به مرحله اجرا رسیده است. حال اصلاح نظام تعرفه‌ای نیز برای تسهیل واردات خودرو در دستور کار دولت قرار گرفته. تعرفه چند درصد است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد آزادسازی واردات به مرحله اجرا رسیده است. در‌حالی‌که آیین‌نامه واردات خودرو هنوز رسما اعلام نشده، دولت گام دوم را برای تنظیم بازار (از ناحیه آزادسازی واردات خودرو) برداشت و دست به اصلاح نظام تعرفه‌ای زد. اصلاح نظام تعرفه‌ای برای تسهیل واردات خودرو در دستور کار دولت قرار گرفت. پیش از این، وزارت صمت وعده ورود خودروهای اقتصادی به کشور را داد.

اما به نظر می‌رسد تعرفه‌ها بالا اعلام شدند و مانع ورود این خودروها به کشور می‌شود. حالا دولت خود برای کاهش تعرفه پیش‌قدم شد. البته واردات خودرو با تعرفه پایین، با توجه به رشد حدود ۷ برابری نرخ دلار طی سال‌های ممنوعیت، تهدید معناداری برای تولید داخلی نیست.

تعرفه‌ها چند درصد است؟

آنگونه که دنیای اقتصاد نوشت، هیات وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلاحات تعرفه‌ای را برای ۴۴۰ قلم کالا در نظر گرفت. خودرو و قطعات نیز جزو آنها به شمار می‌رود. بر این اساس، سود بازرگانی به شرح زیر است:

-کاهش سود ۴۱درصدی برای واردات خودروهای ۱۰۰۰ تا دو‌هزار سی‌سی، به ۲۸‌درصد

-کاهش سود بازرگانی خودروهای زیر ‌هزار سی‌سی به یک ‌درصد

بنابراین با توجه به حقوق ورودی چهاردرصدی، خودروها با این تعرفه‌ها امکان ورود به کشور را خواهند داشت:

- خودروهای دارای حجم موتور ۱۰۰۰ تا دو ‌هزار سی‌سی، با تعرفه ۳۲درصدی (۲۸‌درصد سود بازرگانی به علاوه چهار‌درصد حقوق ورودی)

-خودروهای زیر ‌هزار سی‌سی با تعرفه پنج‌درصدی (یک‌درصد سود بازرگانی به علاوه چهار ‌درصد حقوق ورودی)

البته با توجه به تغییر قیمت ارز مرجع در گمرک از ۴۲۰۰ به ۲۳۰۰۰ تومان، تعرفه واردات خودرو نیز بر اساس ارز ۲۳‌هزارتومان محاسبه خواهد شد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو این مملکت ما ایرانیا الان هر کدام دو تا بنز آخر سیستم باید تو خونه هامون باشه نه حسرت یه بطری روغن بخوریم واز اول سال تا الان همش هوای خاک والوده استنشاق میکنیم

  • منم یکی مث شما

    خوبه اگه وارد کنن و به قیمت واقعی و مصوب بفروشن نه این که ماشینی که ۷۰۰۰ دلار قیمتش هست و من برم ۲۰۰۰۰ دلار بخرم تو این خراب شده ، وارد کنن اوکی ، ولی قیمت ثابت و مصوب دولتی باشه ، اقا ۱۰۰۰۰ دلار پول ماشینه تو ایران باید پنج تا شیش برابر پرداخت کنیم این چه وضعشه ، bmw X5 و میتونن با کمتر از ۱۰۰۰۰ تا وارد کنن ولی قیمتش تو ایران شاید بیشتر از ۷۰۰۰۰ تا آب مبخوره واقعاً که .

  • ناشناس

    گمرکیش چند میشه؟؟

  • فریاد

    دیگه نباید حجم خودرو دستوری باشه. باید تا 6 سیلندر آزاد بشه

  • احسان

    دوستان توجه به نکته آخر نکردید میگه تعرفه واردات درصدش کم شده خوب درست اما مبنا محاسبه گمرکی از ۴۲۰۰ شده ۲۳۰۰۰ تومان یعنی بیشتر از سه و نیم برابر حالا فکر کنید این به اون در دیگه زیاد خودتون رو خسته نکنید تغییری نمیکنه اگه گرونتر نشه!!!

  • xrp

    خودروی برقی ک آلودگیش 0 هست یا هیبریدی ک ٱلودگیش خیلی کم هست. قانون عوارض گمرکیش باید 0 باشه. ولی متاسفانه برعکس شده. یکسری قوانین ما باید اصلاح بشه تا هم هوا سالمتر بشه هم خیابونامون خوشگلتر

  • ناشناس

    آخه زیر ۱۰۰۰ سی سی چی داریم !!!!!!!!

  • پاتریوت

    به نظر شما اون مافیایی که میلیون ها دلار هزینه کرده تا خودروی چینی ۵ تا ۱۰ هزار دلاری رو وارد کنه بعد ۴ یا ۵ برابر قیمت بفروشه آیا اجازه میده خودروی اروپایی یا ژاپنی با قیمت مشابه چینی وارد بازار بشه؟؟؟از طرفی دیگه، خودروسازها داخلی که ارابه های مرگشون رو دارن با این قیمت های نجومی میفروشن و مردم به ناچار برای اون صف میکشن اجازه میدن خودروهای چینی هم قیمت تولیدات اونا بشن؟؟؟

  • ناشناس

    اگر راست میگین.تعرفه ها را بر اساس افزایش ۱۰ درصدی حقوق ها حساب کنید.

  • امیر

    دوستان کسی هست بدونه چطوری باید ثبت سفارش کنیم و خودرو سفارش بدیم؟