کد مطلب: ۴۹۲۶۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرکت‌های خصوصی از شنبه تعطیل می‌شوند؟

شرکت‌های خصوصی از شنبه تعطیل می‌شوند؟

آنچه از بخشنامه و تصمیمات پراکنده ستاد ملی مقابله با کرونا بر می‌آید این است که این ستاد هیچ تصمیمی برای تعطیلی بخش خصوصی نگرفته است و احتمالا تصمیم‌گیری در این مورد بر عهده خود بخش خصوصی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وضع محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی برخی از کسب‌وکارها و مشاغل یکی از سوالاتی که مطرح می‌شود این است که وضعیت شرکت‌های خصوصی در این میان چگونه است، آیا آنها هم تعطیل هستند؟

براساس اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا «شرکت‌های تولیدی و کارخانجات به هیچ عنوان تعطیل نیستند و همه آنها به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اما آن دسته از شرکت‌های بخش خصوصی که خط تولید مهمی ندارند در شهر‌های قرمز جزو شغل‌های درجه سه حساب می‌شوند و تعطیل‌اند.»

اما مشکل بزرگ این تصمیم این است که بخش خصوصی تنها محدود به بخش تولید شده و بخش خصوصی ارائه‌دهنده خدمات درنظر گرفته نشده است. این در حالی است که بخش مهمی از فعالیت بخش خصوصی مربوط به بخش خدمات است. اما هیچ اطلاع‌رسانی‌ای در این باره وجود ندارد.

از طرف دیگر بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از روز شنبه در شهرهای قرمز، کلیه مشاغل و فعالیت‌ها تعطیل است به جز مراکز درمانی و داروخانه‌ها، مراکز امدادرسانی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تامین‌کننده کالای اساسی و مراکز ارائه‌کننده خدمات ضروری مانند آب و برق و تلفن.

بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت همه بخش‌های اقتصاد تعطیل است و تکلیف شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات بخش خصوصی هم مشخص است. اما مساله این است که مراکز ارائه‌کننده خدمات عمومی جزو بخش‌های ضروری محسوب می‌شود و بخش خصوصی می‌تواند خدمات خود را جزو این دسته به حساب آورده و خواستار حضور نیروهای خود در محل کار باشد.

تنها تصمیم این ستاد مریوط به فعالیت کارکنان دولت است که در شرایط قرمز، تنها یک سوم نیروها باید در محل کار حاضر شوند. در شرایط نارنجی، نیمی از کارکنان در محل کار حاضر می‌شوند و در شرایط زرد، دوم سوم کارکنان در محل کار باید حاضر باشند.

مروری بر مصوبات و اظهارات اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا نشان می‌دهد این ستاد، فقط درباره تعطیلی بخش دولتی تصمیم‌گیری کرده و هنوز به جمع‌بندی کامل و دقیقی از وضعیت تعطیلی کسب‌وکارها نرسیده و بخش خصوصی فعال در بخش‌های مختلف، خودشان باید درباره فعالیت یا تعطیلی شرکت‌های خود تصمیم‌گیری کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارگر

    سلام چرایه هفته شرکت هفت الماس رو با وجود قرمز بودن قزوین تعطیل نمیکنید کسی نیست بهشون فشار بیاره اخه

    • مرتضی

      سلام دوست عزیز مراقب خودتون باشید ورعایت کنید و مراقبت.از اینا آبی گرم نمیشه

  • مرتضی

    دوستان از چی حرف میزنید از کیا چه انتظاراتی دارید خسته نشدید از این شکوایه های تکراری و عاری از تاثیر؟

  • مرتضی

    اگه سفر عید مدیریت میشد مشکل بود اما نه در این حد

  • ناشناس

    سلام من یک کارگرالیاف هستم پارسال همسرم کرونا گرفت بدلیل اینکه من سرکار میرفتم درگیر شد چرا بفکرکارگرنیستید

  • ناشناس

    شرکت خصوصی فکر میکنید تعطیل کنه به نفع ماست نه بابا میاد از مرخصی ذخیره یا بدون حقوق مرخصی میده سر ماه که شد حقوق صفر

  • ناشناس

    ببخشید مگه کارمند های دولتی یا اصناف چند درصد جامعه رو تشکیل میدن کارمند های دولت که درحالت عادی کارنمیکردن و درحالت کرونا هم خوشبحالشون شده یکسره تعطیل و حداکثر کار انجام میدن آخر ماه حقوق و مزایا رو دارن کاسب ها هم اندزه خودشون درامد کسب کردن الان همه جامعه یا تو شهرک های صنعتی یا کارخانجات کارمیکنن یا تو بخش خصوصی با این شرایط فقط اونا تعطیل نیستند و همچنان باید کار کنند و کرونا بگیرند

  • ناشناس

    با این وضعیت که چیزی حل نمیشه یا باید تعطیل کلی بشه یا نشه این راه حل نیست فقط سلب مسئولیت هست یه عده ای تعطیل هستند یه عده ای نیستند این که جلوی شیوع کرونارو نمگیره مگه مسخره بازیه

  • ناشناس

    سلام کارخونه فوم سازی جز کدام دسته میباشد

  • ناشناس

    کارخونه ای که۱۲۰۰ اپراتور دارد تعطیل نیست اما قنادی که درروز۲۰ نفر مراجعه کننده ندارد تعطیله قضاوت با شما

  • ناشناس

    سلام کارگر تو ایران بد بهترین آدم واکسن میخوان بزن آخرین نفر تعطیلی نداری کل سال سرکاری مریض بشی باید بیای سرکار بعد تو ی این اوضای کرونایی هم جا تعطیل کار تعطیل نیست شرکت ما خصوصی هست تعطیل نکردن خیلی ملکت مسخره ای داریم