کد مطلب: ۵۱۳۲۳۲

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

تغییر دامنه نوسان صندوق‌های بورسی

تغییر دامنه نوسان صندوق‌های بورسی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبات جدید شورای عالی بورس در خصوص تغییر دامنه نوسان در بازار سهام، بازار صندوق‌ها و سایر اوراق بهادار را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدعلی دهقان دهنوی در یک برنامه تلویزیونی درباره تصمیمات جدید شورای عالی بورس گفت: یکی از این تصمیمات در شورای عالی بورس، درباره دامنه نوسان بود که به این ترتیب است: در خصوص سهام، دامنه بالای نوسان به مثبت ۶ افزایش پیدا کرد و دامنه پایین در منفی ۲ تعیین شد.

وی افزود: در برخی دیگر از اوراق بهاداری که آنها هم دامنه نوسان داشتند، صرفا در بازار پایه فرابورس در تابلوی زرد قبلا مثبت و منفی ۳ بود که به مثبت ۳ و منفی ۲ تغییر یافت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: همچنین در خصوص صندوق‌ها هم که قبلا مثبت و منفی ۱۰ بود، روی مثبت ۱۰ و منفی ۴ تنظیم شد. بقیه موارد مانند قبل ادامه پیدا خواهند کرد.

وی از دیگر مصوبات شورای عالی بورس را تعیین حجم مبنا عنوان و اظهار کرد: اختیار تعیین این شاخص، به سازمان بورس واگذار شد.

دبیر شورای عالی بورس یادآور شد: این اختیار که ناشران را ملزم به انتشار اوراق اختیار تبعی کنیم، یکی دیگر از تصمیمات این شورا بود.

دهقان دهنوی گفت: ضریب اعتباری که مردم می‌توانند استفاده کنند برای خرید سهام هم به ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: ما تصمیمات را با توجه به شرایط موجود اخذ کرده‌ایم حتما بازار را رصد می‌کنیم و هر جا تغییرات لازم باشد، اعمال می‌کنیم؛ شرایط موجود هم اگر تغییر کند، متناسب با آن مصوبات شورای تغییر می‌کند؛ ضمن اینکه نقدشوندگی صرفا با دامنه نوسان نیست و از ابزارهای دیگری که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد تا نقدشوندگی بازار حفظ شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دمشگرم،،،با این کار،،ی جونی داد به بورس،،،خدا کنه تا آخر سال باشه این دامنه نوسان،،،دست هر چی نوسانگیر قطع میکنه،،،

    • علی قدسی

      به هرحال نوسانگیری روزانه از سهم ذات بازار هست !الآن هم نوسانگیری میشه وخیلی ها دراین چندروزبه قبل از ورود دولت ودستوری بورس به همت آقای دهنوی بورس به تعادل میرسد !بااین تصمیم رانتخواران بورس دستشان ازبورس قطع خواهد شد !

  • ناشناس

    آقای دهنوی ریاست محترم بورس ممنون از حمایت شما ا ز سهامداران ومالباختگان وممنون از تغییر دامنه نوسان وکاهش دامنه منفی . اگر امکان دارد دامنه مثبت بازار پایه را هم زیاد کنید در سهام بازار پایه همچون سهام شپترو وخکاوه مردم خیلی در ضررند . خداوند به شما خیر دنیا وآخرت وسلامتی بدهد

  • ناشناس

    چرا گذاشتید سرمایه ما نابود بشه و حالا این تصمیمات را گرفتید.‌بهرجهت تصمیم عالی است انشالله که بازار سرمایه مورد حمایت قرار بگیرد چرا که چرخ اقتصاد و رشد آن به بازار سرمایه گره خورده است.‌

  • ناشناس

    ما که کلی ضرر کردیم و فکر کنم همه سرمایه گذارها همین طورین انشالله با این روش مردم حداقل به اصله پولشون برسن چون مردم با این وضع اسفباره جامعه کله دارو ندارشون را اینجا سرمایه گذاری کردن و الان در حاله صفر شدنه دولت باید بیشتر به فکره مردم جامعه اش باشه چون باعث ایجاد اختلال در جامعه میشه و مردم با این وضع دچار مشکل روانی شده اند ….انشالله که جبرا بشود.

  • ناشناس

    فکری به احوال کسانیکه دیر وارد شدنند ونصیبشان اصلاح وریزشی بود که تلافی چندسال رشد شارپی را داشت

  • ناشناس

    یک بار برای همیشه نوسان گیری که عملا دلالی سهم هست و نه سهام داری فلج شد
    دس خوش
    اینه یه تصمیم درست

  • Principles

    بقول خودتون نقدشوندگی یکی از اصول مهم بازار سرمایه س، چرا الآن سهمی مثل گدنا یک ماهه که قفل در صف فروشه و به کسی اجازه خروج نمیده!؟ تکلیف اونایی که تو قله خریدن چی میشه!؟ چرا بازارو بی سروصاحب بحال خودش رها کردید!!!؟؟؟

  • ناشناس

    در خصوص عرضه های اولیه سهامی که به مردم واگذار می شود بعداز یک هفته شروع منفی می شود اگر این شرکت ها سود دهه نیستند چرا واگذار می کنند

  • ناشناس

    جناب دهقان دهنوی خدا پدر و مادرت را بیامرزه
    با 120 میلیون ضرر به بورس امیدوار شدم
    امیدوارم از پسش بربیای و سربلند شی.

  • مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان

    سهمی که قراره افت کنه افتش رو خواهد کرد کم کردن دامنه منفی فقط باعث ایجاد صف فروش و از بین رفتن امکان فروش خواهد شد
    سهمی هم که قراره ۲ درصد رشد کنه دامنه ی نوسان رو ۲۰+ هم بکنی همون دو درصد رو رشد خواهد کرد
    برن بخوابن و بورس دستکاری نکنن اون زمانی که لازم بود کاری انجام بشه کاری انجام ندادند الان بعد اینکه فاتحه بورس خونده شد تازه دنبال نوشدارو اند