کد مطلب: ۴۲۲۹۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تغییر نرخ سود بانکی مطرح نیست

تغییر نرخ سود بانکی مطرح نیست

بانک‌ها به سپرده‌های خود نرخ‌های سود بالاتر از نرخ‌های مصوب می‌دهند، اما طبق اعلام یکی از اعضای شورای پول و اعتبار تغییر نرخ سود بانکی مطرح نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از بین 23 بانک و موسسه رایج در شبکه بانکی برای سپرده‌گذاری، 17 بانک نرخ سود سپرده 20 درصدی می‌دهند، شش بانک باقی مانده نیز نرخ‌های بیش از 15 درصد را برای سپرده‌گذاری لحاظ کرده‌اند.

برای اخذ نرخ سودهای 20 درصد در بیشتر بانک‌ها شرط یک ماه ماندگاری در نظر گرفته شده، به عبارتی می‌توان گفت شبکه بانکی به سپرده‌های کوتاه مدت خود نرخ سود دو برابر نرخ مصوب می‌دهد.(رسانه بانک و بیمه)

براساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتیار، در شهریور ماه سال ۹۶ نرخ سود برای سپرده‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت به ترتیب ۱۵ درصد و ۱۰ درصد اعلام شد.

آیا شورای پول و اعتیار قصد تغییر نرخ سود بانکی را ندارد؟

تخصیص نرخ‌های بالا برای سپرده‌های بانکی تخلفی است که بانک‌های کشور به طور قطع بانک مرکزی از آن اطلاع دارد و چشم خود را به روی آن بسته است.

در خصوص سپرده‌گذاری در بانک‌ها یک مسئله مهم دیگر بازدهی بازارهای مالی است که لزوم تصمیم‌گیری در خصوص نرخ سود بانکی از سوی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به عنوان تصمیم‌گیرنده در این باره را بیشتر می‌کند.

اما ظاهرا این شورا قصد تغییر نرخ سود بانکی را ندارد، الیاس حضرتی، نماینده مجلس و عضو شورای پول و اعتبار به تجارت‌نیوز گفت: تغییر نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتیار مطرح نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بالا بودن نرخ سود بانکی بازار سکه ودلار را کم رونق میکند

  • ناشناس

    بانک ها مسخره شدند. شما میری یه پولی رو دوم برج تو حساب میذاری تا بیست و هشتم برج دیگه یعنی پنجاه و شش روز تو حسابت هست. حتی سود یک ماه رو بهت نمیدن. چون از اون ور دو روز دیرتر گذاشتی تو حساب و از این ور دو روز زودتر برداشتی. نگاه به مدتش نمیکنن. هیچ کس هم جلوشون واینمیاسته.

  • ناشناس

    من چند سالی هست دیگه پول تو بانک نمیزارم
    از یطرف میگن‌ گردش حسابت بالاس یارانه و بسته حمایتیت حذف میشه‌
    از طرف دیگه پول روز به روز بی ارزش میشه اگه بجای اون سپرده یه تخته قالی بخرم دوماه بعد بفروشم ده برابر سود بانک سود کردم

    • ناشناس

      این بی ارزش بودن پول ایران روثابت میکنه.