کد مطلب: ۳۷۸۶۴۶

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

دعوت اروپایی‌ها از ایران برای کاهش ریسک تجاری / تفاهم‌نامه با اروپایی‌ها آثار تحریم را به حداقل می‌رساند

دعوت اروپایی‌ها از ایران برای کاهش ریسک تجاری / تفاهم‌نامه با اروپایی‌ها آثار تحریم را به حداقل می‌رساند

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران می‌گوید: چنانچه تفاهم‌نامه با اروپایی‌ها به جمع‌بندی برسد آثار زیان بار تحریم برای فعالان اقتصادی کشور به حداقل خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش افروز بهرامی، مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در توییتی نوشته بود: «در راستای تسهیل روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و اروپا تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران و برخی کشورهای اروپایی به زودی به امضا خواهد رسید.

با توجه به فعال شدن اینستکس ظرف هفته‌های آتی، تفاهم نامه‌های مذکور می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی برای مبادلات تجاری ایران و اروپا در چارچوب اینستکس ایجاد کند.

تبادل اطلاعات اعتباری شرکت‌های ایرانی و اروپایی، همکاری در زمینه وصول مطالبات، بیمه‌های اتکایی یا بیمه مشترک و همکاری‌های آموزشی و فنی از جمله محورهای تفاهم‌نامه‌های مذکور است.»

جزئیات تفاهم‌نامه با اروپایی‌ها

در عین حال مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران درباره جزئیات تفاهم‌نامه میان ایران و اروپا به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه این تفاهم‌نامه با اروپایی‌ها به جمع‌بندی برسد آثار زیان بار تحریم برای فعالان اقتصادی کشور به حداقل خواهد رسید.

افروز بهرامی افزود: در حقیقت برای جمع‌بندی از کاهش زیان بار تحریم‌ها اروپایی‌ها از مقامات ایرانی دعوت کردند تا با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم ریسک حاصل از صادرات به اروپا را کمتر کنیم.

او در ادامه اظهار کرد: جزئیات این تفاهم‌نامه رسیدگی به بیمه‌های صادراتی، پوشش ریسک صادرکنندگان به اروپا، عرضه بیمه نامه اتکایی و خدمات متقابلی که می‌توانیم به یک دیگر ارائه دهیم، است. حتی در این تفاهم‌نامه موضوع واردات مواد اولیه برای تولیدکنندگان و صادرات مجدد کالاهای ساخته شده مورد توجه قرار گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.