کد مطلب: ۳۷۵۴۹۸

تقسیم سود هزار ریالی برای هر سهم ارفع

تقسیم سود هزار ریالی برای هر سهم ارفع

شرکت آهن و فولاد ارفع در مجمع عمومی عادی سالانه خود برای هر سهم یک هزار ریال سود تقسیم کرد. مجمع عمومی عادی سالانه شرکت آهن و فولاد ارفع با حضور صاحبان ۹۳ درصد سهام برای تصویب صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ تشکیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این مجمع که به ریاست علی اکبری برگزار شد گزارشی از عملکرد شرکت ارائه شد.

در این گزارش میزان تولید شرکت در سال ۹۷ معادل ۸۵۲ هزار تن شمش فولادی اعلام و برای سال جاری تولید ۸۸۰ هزار تن شمش فولادی با کیفیت پیش‌بینی شده است.

همچنین شرکت در سال ۹۷ معادل ۹۰۹ هزار تن شمش به فروش رساند.

افزایش هزینه‌های مالی در سال ۹۷ عمدتا به دلیل تغییر در نحوه محاسبه سود تسهیلات مالی شرکت بوده و شرکت طرح توسعه افزایش ظرفیت واحد احیا از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن را در دستور کار دارد.

همچنین افزایش ظرفیت کوره ذوب از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

در مورد الکترود گرافیتی نیز شرکت اعلام کرد در حال حاضر مقدار مورد نیاز الکترود را در اختیار دارد و قبل از تحریم‌های چهار نوامبر، مقدار زیادی الکترود گرافیتی خریداری کرده که به دلیل تحریم‌ها ۱۰۰ درصد پول آن را نیز پرداخت کرده است.

بخشی از الکترود خریداری شده به شرکت وارد شده و بخشی دیگر در راه است.

قیمت خرید شرکت از ۱۳ هزار تا ۲۰ هزار یورو بوده است.

مصرف الکترود شرکت به ازای هر تن دو کیلو است.

بنابراین فعلا شرکت مشکل الکترود ندارد.

در خصوص درخواست سهامداران در مورد پیش‌بینی سال ۹۸ شرکت در گزارش تفسیری و پیش‌بینی افزایش بهای تمام شده نیز که در مجمع مطرح شد، پاسخ داده شد که در این پیش‌بینی نرخ فروش شرکت آخرین نرخ‌ها در اسفند ماه مبنا قرار گرفته ولی برای بهای تمام شده، چون شرکت مقداری قطعات و مواد اولیه در انبار داشته بهای تمام شده کم بوده و شرکت کم‌کم باید خریدهای جدید انجام دهد که قطعا با نرخ‌های بالاتری خواهد بود.

خریدها با ارز نیمایی در نظر گرفته شده و نرخ تورم هم لحاظ شده است.

شرکت آهن و فولاد ارفع اعلام کرد تحریم‌های صنعت فولاد تاثیر خاصی ندارد و این تحریم‌ها سال گذشته اتفاق افتاده و با وجود تحریم‌ها شرکت توانسته صادرات داشته باشد.

همچنین در پاسخ به علت صادرات شرکت با وجود حاشیه سود کمتر نسبت به داخلی نیز اعلام شد که شرکت از محل همان ارز بتواند مواد اولیه و قطعات وارد کند که طبیعتا برای شرکت ارزان‌تر تمام خواهد شد.

در مورد فروش در بورس کالا شرکت ترجیح می‌دهد که آزاد بفروشد ولی مکلف است مقداری هم در بورس کالا عرضه کند که بیشتر بحث کشف قیمت است و مقدار عرضه شده در بورس کالا هم زیاد نیست و قیمت آن تفاوت زیادی با قیمت آزاد ندارد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.