کد مطلب: ۲۹۱۹۴۴

تقویت بخش تولید نیازمند برنامه‌ریزی نظام بانکی است

تقویت بخش تولید نیازمند برنامه‌ریزی نظام بانکی است

مسعود قاسمی افزود: بانک‌ها باید برای رهایی بخش تولید و صادرات از چالش‌های ناشی از کمبود نقدینگی به ویژه در تامین مواد اولیه و ایجاد تولید و اشتغال، طرح و برنامه‌های مدون داشته باشند تا زمینه برای مقابله جدی با تحریم‌ها فراهم‌ شود.

مسعود قاسمی، افزود: بانک‌ها باید برای رهایی بخش تولید و صادرات از چالش‌های ناشی از کمبود نقدینگی به ویژه در تامین مواد اولیه و ایجاد تولید و اشتغال، طرح و برنامه‌های مدون داشته باشند تا زمینه برای مقابله جدی با تحریم‌ها فراهم‌ شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی تصریح کرد: اگر منابع مالی بخش صنعت در شرایط تحریم تامین نشود و همراه با آن ارتقای فن‌آوری و حمایت از صادرات در دستور کار جدی قرار نگیرد، با مشکلات و چالش‌های اقتصادی فراوانی در مقابله با تحریم‌ها مواجه خواهیم شد.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز اظهار داشت: نظام بانکی باید با رها کردن روش‌های کهنه بانکداری به ویژه در بحث نحوه به کارگیری سرمایه‌های مردمی، با سرمایه‌گذاری در بخش تولید، در مسیری گام بردارد که هم پویایی اقتصاد را درپی داشته باشد و هم مردم از سپرده گذاری در بانک‌ها استقبال کنند.

قاسمی اضافه کرد: مدتی است این سوال در اذهان فعالان اقتصادی مطرح است که با وجود اجرای بسته جدید دولت برای رفع چالش‌های اقتصادی، آیا نظام بانکی تا کنون برای تامین منابع مالی بخش تولید با هدف مقابله با تحریم‌ها برنامه ای تدارک دیده است؟

وی افزود: در شرایطی که انواع تحریم‌ها در حال اجرا و یا در آستانه اجرا است، دیگر فرصتی برای سعی و خطا در تصمیم‌گیری‌ها نداریم و تجربه تلخ گذشته نیز بیانگر این واقعیت است که تصمیم های مقطعی برای رفع موردی مشکلات اقتصادی پاسخگو نیست.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز تصریح کرد: موفقیت در حد انتظار در مسیر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در صورتی حاصل خواهد شد که بانک‌ها سرمایه گذاری در بخش های تولید، صنعت و صادرات را به عنوان محور اصلی فعالیت‌هایشان انتخاب کنند.

وی ادامه داد: کارشناسان اقتصادی اتاق بازرگانی نیز برای شور و مشورت و ارائه نظرات کارشناسی به مدیران ذیربط برای مقابله اصولی با تحریم‌ها آمادگی دارند.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز ایجاد مانع در روابط بانکی بین المللی و نیز ضربه وارد کردن به تولید را دو هدف مهم آمریکا در تحمیل تحریم‌ها عنوان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قوانین حاکم در کشور، یکی از وظایف مهم و محوری نظام بانکداری به ویژه بانک‌های تجاری حمایت همه جانبه از تولید است اما در مواردی این وظیفه خطیر به حاشیه رانده شده و بانک ها به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده و جنبه حمایتی خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.