کد مطلب: ۵۱۰۹۷۳

جهانگیری:

تلاش می‌کنیم زندگی مردم دچار تنش نشود

تلاش می‌کنیم زندگی مردم دچار تنش نشود

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست دولت در حمایت از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در حال بررسی است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا هیچ کمبودی در زمینه کالا‌های اساسی ایجاد نشده و زندگی مردم دچار تنش نشود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز(شنبه) در حاشیه بازدید از گمرک بندر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران گفت: بندر امام خمینی(ره) یکی از بزرگترین و استراتژیک‌ترین بنادر کشور است که کالاهای اصلی مورد نیاز کشور که بصورت فله‌‌ای واردات می‌‌شود از این بندر ترخیص و به سراسر کشور عرضه می‌‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در زمان جنگ اقتصادی مردم دیدند که کالاهای اساسی در تمام نقاط و به اندازه کافی وجود داشت، اظهار کرد: آنچه مردم را در این مقطع اذیت کرد کمبود کالا نبود بلکه قیمت کالاهاست که افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود روغن در بازار، گفت: در این خصوص واردات دانه‌های روغنی و روغن خام از مسئولان گمرک سوال کرده‌‌ام که براساس پاسخ آنها ذخایر بسیار زیادی از این کالا وارد کشور شده است بطوریکه بیش از ۳۰۰ هزار تن ذخیره در بندر وجود دارد و در همین حال کشتی‌هایی در حال تخلیه بار هستند.

جهانگیری اظهار کرد: دغدغه کمبود کالا گاهی ممکن است به دلیل برخی سیاست‌‌گذاری‌‌ها یا تغییر سیاست‌‌ها که با دقت درست اعلام نمی‌‌شود رخ دهد که ممکن است مردم نگران شوند که کالایی چند ماه دیگر قیمتش افزایش یابد و اقداماتی در این خصوص انجام دهند و ما نتوانیم هم زمان بازار را تنظیم کنیم.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص سیاست دولت در حمایت از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی، گفت: این سیاست در حال بررسی است و امیدواریم با مجلس به تفاهم دست یابیم تا به مردم فشاری از بابت قیمت کالاها تحمیل نشود یا اگر تحمیلی نیز بود با برخی حمایت‌‌ها مشکلات کمتر شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان به نظرت زندگی مردم خیلی عالیه که سعی میکنید ….رو که نیست

  • ناشناس

    خداوکیلی باچه رویی میاییدبین مردم واین حرف ها را می زنید،مردم راچی فرض کردید.

  • محمد

    آقای جهانگیری مردم با این تنشهای زندگی کنار آمده اند ولی تحمل این حرفهای شما رو که از سر شکم سیری میزنید را ندارند

  • ناشناس

    فقط جان خودت حواست باشه دسته بیل و چوب بستنی هم حتماً حتماً برامون وارد کنن چون اینا خیلی اساسی هستند.