کد مطلب: ۳۱۳۹۲۴

تمایل بازرگانان سوری برای توسعه روابط اقتصادی با ایران

تمایل بازرگانان سوری برای توسعه روابط اقتصادی با ایران

دبیرکل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه گفت: تمایلی اساسی میان بازرگانان دو کشور وجود دارد که بخواهند روابط اقتصادی ایران و سوریه را توسعه دهند.

محمد همشو دبیرکل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه صبح امروز (شنبه) و در همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: روابط اقتصادی ایران و سوریه باید به سطح روابط سیاسی دو کشور برسد و در این راستا تلاش می‌کنیم مشکلات پیشرفت روابط اقتصادی را برطرف کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: در نشست ویژه تجار سوری با سفیر ایران پی بردیم که تمایلی اساسی میان بازرگانان دو کشور وجود دارد که بخواهند روابط اقتصادی ایران و سوریه را توسعه دهند. دبیرکل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه ادامه داد: با توجه به همکاری و مشارکت ایران در مبارزه با تروریسم، برای بازسازی سوریه، جمهوری اسلامی ایران در اولویت قرار دارد و ما باید از توانمندی این کشور برای بازسازی سوریه استفاده کنیم.

همشو با اشاره به همکاری‌های گذشته دو کشور در تولید خودرو و شیشه افزود: ما هم اکنون می‌خواهیم همان همکاری‌های گذشته را ادامه دهیم. وی اظهار داشت: دولت سوریه از اینکه سطح روابط اقتصادی به سطح روابط سیاسی برسد استقبال می‌کند.

وی اظهار داشت: ایران و سوریه می توانند در زمینه های حمل و نقل، سیستم بانکی، پیمانکاری و پروژه‌های تولیدی، شرکت‌های مشترک با یکدیگر تاسیس کنند. دبیرکل اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه با تاکید بر استفاده از ظرفیت مناطق آزاد این کشور در راستای توسعه روابط اقتصادی، افزود: از طریق برپایی نمایشگاه های مشترک در استان های سوریه و برگزاری نمایشگاه کالاهای سوری در ایران، می توان حجم تبادل تجاری دو کشور را افزایش دهیم.

همشو افزود: پس از پیروزی‌های ارتش عربی در سوریه که با کمک ایران انجام شد، برخی کارخانه ها نیاز به بازسازی دارند تا تولید در این کشور از سر گرفته شود. وی تصریح کرد: ما در سوریه بسیار برای خون شهیدان ایرانی که برای مبارزه با تروریسم جهانی با خون شهیدان سوری تلفیق شد، احترام قائلیم.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.