کد مطلب: ۱۸۰۲۸۰

رئیس پارک ملی کرخه:

تنها یک «گوزن زرد» در پارک ملی کرخه باقی مانده است

تنها یک «گوزن زرد» در پارک ملی کرخه باقی مانده است

رئیس پارک ملی کرخه با اشاره به تلفات بالای گوزن‌های زرد ایرانی در این پارک گفت: اکنون تنها یک گوزن زرد در پارک ملی کرخه باقی مانده است.

رئیس پارک ملی کرخه با بیان اینکه وضعیت گوزن‌های زرد ایرانی در این پارک خوب نیست، اظهار کرد: تعدادی از گوزن‌های زرد ایرانی در طبیعت رهاسازی شده‌اند و در حال حاضر تنها یک گوزن زرد ایرانی در قرنطینه این پارک نگهداری می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد الوندی افزود: احتمال دارد که خارج از محدوده پارک ملی کرخه گوزن زرد ایرانی وجود داشته باشد اما تاکنون موردی مشاهده نشده است.

رئیس پارک ملی کرخه با بیان اینکه جمعیت گوزن زرد ایرانی از سال 92 تاکنون تلفات زیادی داشته است، بیان کرد: گوزن زرد ایرانی در سال 92 بیشترین تلفات را داشت.

وی افزود: در این سال حدود 50 راس گوزن زرد در پارک ملی کرخه تلف شدند. در سال 94 نیز 6 رأس گوزن زرد و در سال 95 نیز 6 راس گوزن زرد تلف شدند.

الوندی با بیان اینکه بیشترین علت تلفات گوزن‌های زرد شیوع «مگس میاز» است، گفت: در این سال‌ها شیوع مگس میاز در میان گوزن‌های زرد ایرانی موجب تلفات تعداد زیادی از این گوزن‌ها شده است.

وی با بیان اینکه شرایط عمومی پارک ملی کرخه خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: قرار بر این است که تعدادی گوزن زرد ایرانی از استان‌های همجوار به پارک ملی کرخه منتقل شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.