کد مطلب: ۴۴۷۸۷۸

تورم تولیدکننده خدمات ۲۹ درصد شد

تورم تولیدکننده خدمات ۲۹ درصد شد

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۹۸ به ۲۹.۰ درصد رسید که نسبت به فصل قبل (۳۰.۵) ۱.۵ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در ایران فصل زمستان ۱۳۹۸ (بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل زمستان ۱۳۹۸ به ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۶.۲) ۲.۱ واحد درصد کاهش دارد.

کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش‌های آموزش (٠.٧)، واسطه‌گری مالی (بیمه) (١.٨) و خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار (۳.۲ درصد) است. بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات (۵.۵ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل زمستان ۱۳۹۸ به ۲۵.۶ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۲۷.۸) ۲.۲ واحد درصد کاهش داشته است.

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل زمستان ۱۳۹۸ نسبت به فصل زمستان ۱۳۹۷، ۲۵.۶ درصد افزایش دارد. در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب‌وکار (۱۵.۱ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به بخش خدمات هتل و رستوران (۳۸.۳ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۱۳۹۸ (تورم سالانه) به ۲۹.۰ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۳۰.۵) ۱.۵ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب‌وکار (۱۷.۲ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به بخش خدمات هتل و رستوران (۴۸.۹ درصد) است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.