کد مطلب: ۲۶۹۷۷۳

تورم فرانسه در بالاترین سطح ۶ ماه اخیر

تورم فرانسه در بالاترین سطح ۶ ماه اخیر

نرخ تورم فرانسه تا پایان ماه می به بالاترین سطح ۶ سال اخیر رسید که می‎تواند دلیلی دیگر برای متقاعد شدن بانک مرکزی اروپا به پایان سیاست محرک خود باشد.

طبق آمارهای منتشر شده دفتر آمار فرانسه، بهای مصرف کننده فرانسوی‌ها در ماه می به ۲.۴ درصد افزایش یافته است که بالاترین سطح از ماه اوت سال ۲۰۱۴ تاکنون محسوب می‌شود. نرخ تورم فرانسه پس از آن به این سطح می‎رسد که آلمان، دیگر اقتصاد بزرگ منطقه یورو نیز شاهد عبور تورم از سطح ۲ درصدی هدف‎گذاری شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،با افزایش سطح تورم در منطقه یورو، بانک مرکزی اروپا احتمالا به برنامه سیاست‌های محرک خود پایان خواهد داد که با هدف تحریک تقاضا و مبارزه با رکود به اجرا درآمده است. با این حال به نظر می‎رسد هنوز راه زیادی تا تغییر دادن نرخ بهره باقی مانده است.

به گفته دفتر آمار فرانسه، بخش دخانیات و انرژی بیشترین نقش را در افزایش نرخ تورم داشته اند. این افزایش ناشی از اعمال مالیات های جدید بر مصرف دخانیات و افزایش بهای جهانی نفت خام بوده است. با این حال این افزایش باعث شده است تا مخارج خانوارهای فرانسوی ۰.۲ درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل کاهش یابد.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.