کد مطلب: ۳۷۱۲۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جدیدترین تورم خوراکی‌ها منتشر شد / تورم بیش از ۴۵۹ درصدی پیاز

جدیدترین تورم خوراکی‌ها منتشر شد / تورم بیش از 459 درصدی پیاز

هزینه خرید کالاهای سبد اقلام مصرفی خانوارهای ایرانی سنگین‌تر شد، تورم پیاز در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از 459 درصد رسید، تورم رب گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی در این بازه زمانی به ترتیب به بیش از 234 درصد و 207 درصد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیاز در فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته، معادل 459.5 درصد افزایش قیمت داشته است.

قیمت هر یک کیلوگرم پیاز در فروردین ماه سال گذشته، هزار و 981 تومان بوده که در فروردین ماه سال جاری به رقم 11 هزار و 87 تومان رسیده است.

طبق داده‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، قیمت این کالا در پایان اسفند ماه سال گذشته معادل چهار هزار و 557 تومان بوده که تا پایان فروردین ماه سال جاری، 143.3 درصد افزایش قیمت داشته است.

پس از پیاز، رب گوجه‌فرنگی دومین رده را در کالاهای با تورم بالا را دارد.

قیمت یک کیلوگرم از رب گوجه‌فرنگی در فروردین ماه سال گذشته، معادل پنج هزار و 818 تومان بوده که در فروردین ماه سال جاری به رقم 19 هزار و 473 تومان رسیده است؛ یعنی قیمت این کالا در مقایسه نقطه به نقطه‌ای فروردین ماه امسال به سال گذشته، 234.7 درصد رشد داشته است.

تورم نقطه به نقطه این کالا، یعنی قیمت این کالا در فروردین ماه امسال نسبت به اسفند ماه گذشته، معادل 1.8 درصد است، قیمت هر یک کیلوگرم رب گوجه‌فرنگی در ماه پایانی سال گذشته، 19 هزار و 128 تومان بوده است.

سومین رده متورم‌ترین کالاهای سبد خانوارهای ایرانی با تورم 207.8 درصدی از آن سیب‌زمینی است.

قیمت هر یک کیلوگرم سیب‌زمینی در ماه گذشته، پنج هزار و 669 تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که قیمت آن هزار و 842 تومان بوده، معادل 207.8 درصد افزایش قیمت داشته است.

این کالا در فروردین ماه سال جاری، نسبت به اسفند ماه سال گذشته، 59.1 درصد افزایش یافته است، قیمت یک کیلوگرم از آن در ماه پایانی سال 97 معادل سه هزار و 563 تومان بوده است.

خوراکی ها

سه کالای پیاز، رب گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی به ترتیب با با بیش از 459 درصد، 234 درصد و 207 درصد؛ رده اول تا سوم متورم‌ترین اقلام خوراکی را به خود اختصاص داده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.