کد مطلب: ۳۲۸۸۴۵

توزیع ۳ بسته حمایتی تا آخر سال

توزیع ۳ بسته حمایتی تا آخر سال

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: قرار است تا پایان سال سه بسته حمایتی توزیع شود و احتمال دارد تعداد این بسته‌های حمایتی نیز افزایش هم پیدا کند.

محمد محمودی شاه‌نشین در رابطه با افزایش حقوق سال ۹۸ و گمانه‌زنی‌ها در این رابطه گفت: در حال حاضر قدرت خرید مردم به‌شدت کاهش پیداکرده که راه‌حل این مشکل افزایش دستمزدها است، اما با افزایش دستمزدها موضوع نقدینگی و افزایش حجم نقدینگی مطرح می‌شود که سبب افزایش تورم و درنهایت بروز دوباره گرانی را در پی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه باید بتوانیم موازنه‌ای در این دو مورد ایجاد کنیم، ادامه داد: در شورای عالی کار، تیم اقتصادی دولت و در کمیسیون اقتصادی موضوع دستمزدها و تورم در حال بررسی است و با بحث و گفتگو در حال بررسی موضوع هستیم تا یک‌راه کاری برای حل این بحث پیدا کنیم تا با کمترین تبعات برای معیشت مردم و نظام اقتصادی ما اجرا شود؛ یعنی به دنبال این هستیم با تصمیماتی که گرفته می‌شود تورم ایجاد نکنیم و در مقابل بتوانیم قدرت خرید مردم را بالا ببریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره بسته‌های حمایتی دولت تصریح کرد: قرار است تا پایان سال سه بسته حمایتی توزیع شود و احتمال دارد تعداد این بسته‌های حمایتی نیز افزایش هم پیدا کند.

شاه‌نشین با اشاره به مطالعه بسته‌های حمایتی برای سال‌های بعدی توضیح داد: امیدواریم مجلس و دولت پیشنهادهای خوب و عملیاتی برای حل مشکلات معیشتی مردم بدهند تا مردم از این فشار اقتصادی کمتر آسیب ببینند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس درباره یارانه‌های نقدی و احتمال تغییر در مبلغ پرداختی، تأکید کرد: در مورد یارانه نقدی هم بحث است که افزایش یارانه تبعات تورمی دارد این در حالی است که این مبلغ نیز کافی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر مرکز پژوهش‌های مجلس در حال مطالعه روی افزایش یارانه‌هاست، پیشنهادی مطرح است مبنی بر اینکه یارانه‌ها نباید به همه دهک‌ها پرداخت شود و مبلغ آن نیز نباید ثابت باشد و باید به نسبت دهک‌های مختلف مبلغ پرداختی یارانه افزایش پیدا کند.

شاه‌نشین بابیان اینکه بر اساس طرح مرکز پژوهش‌های مجلس دهک‌های ۱۰ و ۹ و ۸ درواقع نباید یارانه بگیرند، افزود: آن‌هایی که بین دهک‌های ۱ تا ۵ هستند، هرکدام نسبت به اینکه در چه دهکی قرار دارند، به‌تناسب دهک خود مبلغ یارانه متفاوتی بگیرند و درنهایت طبق قانون دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه حذف شوند.

منبع: آنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.