کد مطلب: ۲۲۵۸۴۰

توسعه حمل‌و‌نقل ریلی پایتخت از الویت‌های شورای شهر تهران است

توسعه حمل‌و‌نقل ریلی پایتخت از الویت‌های شورای شهر تهران است

عضو شورای اسلامی شهر تهران توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سال 97 را یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در پایتخت عنوان کرد و گفت هر اندازه که حمل‌و‌نقل عمومی توسعه یابد، میزان استفاده از خودروهای تک‌سرنشین کاهش می‌یابد.

زهرا صدراعظم نوری درباره اولویت‌های شورای شهر در سال 97 گفت: اولویت‌های زیادی برای سال جدید مد نظر شورای شهر است که اکثر آن‌ها برنامه‌هایی در سال گذشته برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سیاست شورا حمایت از توسعه حمل‌و‌نقل ریلی است، افزود: یکی از اولویت‌هایی که در سال 97 به طور جدی دنبال می‌شود توسعه حمل‌و‌نقل عمومی به ویژه حمل‌و‌نقل ریلی است زیرا معتقدیم حمل‌و‌نقل ریلی بهترین نوع حمل‌و‌نقل است و می‌تواند مسافران زیادی را در طول روز جابه‌جا کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره طولانی بودن سرفاصله قطارها در بعضی از خطوط مترو نیز گفت: برای این موضوع نیازمند افزایش تجهیزات مترو همچون افزایش تعداد واگن‌های مترو هستیم تا سرفاصله قطارها کاهش پیدا کند چون با توجه به کمبود واگن‌های مترو و حجم مسافران، فشار بر روی مسافران اعمال می‌شود و اگر واگن‌های مترو تامین شود بار مضاعف از دوش مسافران برداشته می‌شود و به استاندارد نزدیک می‌شویم.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بنابراین موضوع افزایش تجهیزات و واگن‌های مترو در سال جدید یکی از موضوعاتی است که دنبال می‌شود و امیدواریم تعاملاتی که بین دولت و شهرداری صورت می‌گیرد منجر به افزایش تعداد واگن‌های مترو شود.

علاوه بر این خطوطی که در سال جاری تکمیل می‌شود نیز باید استانداردهای لازم را داشته باشد تا به بهره‌برداری برسد و مانند گذشته نباشد که برخی از خطوط بدون اینکه استاندارد داشته باشند، به بهره‌برداری می‌رسیدند.

منبع: پانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.