کد مطلب: ۲۴۸۳۱۱

توسعه فاز دوم میدان نفتی آذر در قالب الگوی جدید قرارداد

توسعه فاز دوم میدان نفتی آذر در قالب الگوی جدید قرارداد

میدان نفتی آذر با ظرفیت 2 میلیارد و 44 میلیون بشکه نفت خام، هدف‌گذاری برای تولید روزانه 65 هزار بشکه نفت خام و 78 میلیون فوت مکعب گاز دارد که به عنوان یکی از میدان‌های مهم نفتی به حساب می‌آید که با تلاش‌های صورت گرفته به هدف‌گذاری خود نزدیک می‌شود.

میدان نفتی آذر یکی از میدان‌های نفتی در شرق شهرستان مهران است که مخزن آن با یکی مخزن‌های چاه نفت عراق مشترک است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمار به دست آمده این میدان دارای 2 میلیارد و 44 میلیون بشکه نفت خام است که هدف گذاری‌ها برای تولید روزانه 65 هزار بشکه نفت خام و 78 میلیون فوت مکعب گاز در دو مرحله صورت گیرد.

بنا بر اعلام مسئولان این حوزه ردیف نخست تاسیسات میدان آذر تا پایان امسال به مرحله بهره ‌برداری می‌رسد و ردیف دوم در نیمه نخست سال 98 افتتاح خواهد شد.

بنا بر آمار میزان تولید نفت تولیدی این میدان در سال جاری با احتساب 30 هزار بشکه تولید زودهنگام از تاسیسات موقت انتظار

می‌رود به روزانه 60 هزار بشکه برسد که این امر در نیمه نخست سال با راه‌اندازی ردیف دوم تاسیسات نفتی به تولید پایدار روزانه 65 هزار بشکه از طریق تاسیسات دائمی خواهد رسید.

کیوان یاراحمدی مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر در جدیدترین اظهارات خود گفت: گاز میدان آذر از نوع گازهای همراه نفت است و از ابتدا برای تامین بخشی از خوراک دهلران پیش بینی شده، اما این پروژه از برنامه زمان بندی خود عقب است و فعلا اولویت ما تکمیل بخش نفتی است و سپس تکمیل بخش گازی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه این است که دو تا سه ماه پس از نیمه نخست سال 98 و پایان بخش نفت، بخش گاز را اجرایی کنیم و در آن زمان در عمل فاز نخست توسعه میدان آذر تمام می‌شود.

یاراحمدی با اعلام این که توسعه فاز دوم میدان آذر در اولویت شرکت نفت است، یادآور شد: تا کنون چندین شرکت مذاکراتی را آغاز کرده‌اند و امیدوارم هر چه زودتر در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی قرارداد توسعه فاز دوم به سرانجام برسد.

گفتنی است بر اساس قرارداد بیع متقابل باید سهم 51 درصدی برای طرف ایرانی تعیین شود که در کنار این مسئله استفاده از کالاهای ساخت داخل مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.