کد مطلب: ۱۸۰۹۲۵

توصیه رئیس سازمان بورس به خریداران بیت‌کوین

توصیه رئیس سازمان بورس به خریداران بیت‌کوین

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به همه کسانی‌که در تب و تاب خرید بیت‌کوین هستند اما نمی‌دانند این کار را انجام دهند یا خیر، پاسخ داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به همه کسانیکه در تب و تاب خرید "بیت‌کوین" هستند اما نمی‌دانند این کار را انجام دهند یا خیر، پاسخ داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاپور محمدی صبح امروز در رویداد روز فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه دغدغه بسیاری افراد امروز این است که آیا بیت کوین بخریم یا نخریم یا کالای دیجیتال بخریم یا نخریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای گذشته خبرهای بسیاری از رشد ارزش این پول مجازی به گوش رسید و بسیاری علاقمند به خرید آن شدند اما نمی‌دانستند که آیا بعد از خریدشان این ارزش رو به رشد حفظ می‌شود یا خیر، سؤالاتی را درباره این اقدام مطرح کردند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در پاسخ به این سؤالات تصریح کرد: جواب این سؤالات در اقتصاد داده شده است و تنها لازم است تئوری خلق ارزش را در علم اقتصاد بدانیم؛ بر این اساس هر چه به خلق ارزش نینجامد، برای سرمایه‌گذاری مطلوب نیست.

وی افزود: حتماً باید ارزش خلق شود تا بتوان سود حاصل از آن را بین ذی‌نفعان تقسیم کرد.

محمدی محصولات دانش‌بنیان را شالوده اصلی خلق ارزش در کشور دانست و عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند از مزیت رقابتی فاصله بگیرد و موفق باشد؛ قیمت‌ها و ارزش واقعی محصولات و خدمات را تابلوی بورس تعیین می‌کند لذا برندهایی که روی تابلو می‌آیند، قیمت منصفانه‌ای حول آنها شکل می‌گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران خاطرنشان کرد: بر اساس قراردادی که با دانشگاه تهران داریم، این دانشگاه به خلق ارزشهای واقعی در بازار بورس کمک می‌کند و بر این اساس حاصل زحمات و فعالیت‌های دانش‌بنیان‌ها را روی تابلو بورس شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: محصولات دانش‌بنیان، فکر نابی هستند که مقیاس اقتصادی بالایی دارند و حتی می‌توانند به خلق ابزارهای بازار مالی نیز کمک کنند تا مانند بازارهای بورس دنیا که با تکیه بر الگوریتم ده‌ها هزار میلیارد دلار معامله انجام می‌دهند، پتانسیل بازار مالی ما نیز رشد کند.

محمدی این فرصت را برای بازار سرمایه مغتنم دانست و گفت: کسانیکه در بازار سرمایه ورود و سرمایه‌گذاری می‌کنند باید نسبت به مخاطرات آن آشنا باشند زیرا به فرض اگر مثلاً هر سهم گوگل هزار دلار هم شود اما هیچ تضمینی برای بقای آن وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.