کد مطلب: ۴۰۸۰۶۵

توصیه‌هایی برای زمانی که دیگران در اتوبوس خوابند

توصیه‌هایی برای زمانی که دیگران در اتوبوس خوابند

خوابیدن در سفر، یکی از مشکلاتی است که برای هر کسی پیش می‌آید. اگر شما هم جزو بی خواب‌ها هستید و برای خرید بلیط اتوبوس شک دارید، این توصیه‌ها را مطالعه کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خوابیدن در سفر، یکی از مشکلاتی است که برای هر کسی پیش می‌آید. اگر شما هم جزو بی خواب‌ها هستید و برای خرید بلیط اتوبوس شک دارید، این توصیه‌ها را مطالعه کنید.

این توصیه‌ها مسلماً به شما کمک خواهد کرد که سفر راحت تری با اتوبوس داشته باشید. این توصیه‌ها ساده هستند و به شما کمک می‌کنند که سفر ساده تری داشته باشید. اگر روز باشد و بخواهید سفر کنید، معمولاً بقیه مسافرها هم بیدارند. اما شب بیداری در اتوبوس، یک نوع عذاب است. هم برای شما و هم برای کسانی که می‌خواهند خواب راحتی داشته باشند.

هر تکان شما، می‌تواند کسی را بیدار کند و صدای کسی را در بیاورد. از همه مهم تر، خودتان هم کلافه می‌شوید و سفرتان را دوست نخواهید داشت. حالا باید چه کار کنیم؟ این توصیه‌ها برای شما است. هر کسی می‌تواند در اتوبوس بخوابد، فقط کافی است خودش را برای خوابیدن آماده کند.

به صندلی‌های اتوبوس توجه کنید

قبل از خرید بلیط اتوبوس، حتماً حواستان به صندلی‌ها باشد. تعداد صندلی‌ها در یک اتوبوس، نشان دهنده میزان فضایی است که برای خواب دارید. اگر تعداد صندلی‌ها زیاد باشد، فاصله شما با صندلی جلویی کمتر است. بنابراین کمتر می‌توانید خودتان را کش بدهید. یا پاهایتان را نمی‌توانید دراز کنید. مخصوصاً اگر قد بلندی دارید، این خودش یک مسئله مهم است.
صندلی‌های تختخوابشو برای خوابیدن راحت تر هستند. به شما امکان می‌دهند که بدنتان بیشتر شبیه به رختخواب بشود. پس قبل از خرید به صندلی‌ها توجه کنید.

21.1

قبل از سفر، قهوه و چای ننوشید

چای و قهوه، شما را بیدار نگه می‌دارند. فرقی نمی‌کند که چه قدر قهوه بنوشید، توی سفر تاثیر خودش را می‌گذارد. مخصوصاً اگر قرار است شب حرکت کنید، بهتر است شش ساعت قبلش، هیچ کدام از این نوشیدنی‌ها را ننوشید. حتی اگر صاحبخانه به شما تعارف کرد، بهتر است معذرت بخواهید و دستشان را رد کنید.

این نوشیدنی ها به غیر از این که باعث بی خوابی می شوند، باعث می شوند که بیشتر نیاز به دستشویی پیدا کنید. حالا تصور کنید زمانی که همه خواب هستند، شما نیاز دارید که به دستشویی بروید. خودش یک معضل می شود.

روز آخر، کمتر بخوابید

اگر قرار است با اتوبوس به سفر بروید، بهتر است روز قبلش خودتان را حسابی خسته کنید. همین باعث می‌شود که خواه ناخواه توی اتوبوس خوابتان ببرد. اتوبوس خودش شکل یک گهواره را دارد. تکان‌های ریزش، کمک می‌کند که چشم‌هایتان گرم شود و بخوابید.

اگر هم بلیط اتوبوس را برای بازگشت خریده‌اید، روز آخر، زودتر از خواب بیدار شوید. اساساً برای خوابیدن به سفر نروید. همین که به خانه برسید، فرصت خوابیدن دارید. پس خیلی خودتان را درگیر خوابیدن در سفر نکنید.

لباس راحت بپوشید

یکی از دلایلی که خوابمان نمی‌برد، لباس‌ها هستند. همین لباس‌هایی که خیلی بهشان اهمیت نمی‌دهیم. و فکر می‌کنیم که هر چیزی بپوشیم، مناسب خوابیدن است. تا به امروز شده که با کت و شلوار یا پیراهن یا مانتوی مجلسی، توی رختخوابتان بخوابید؟ این موضوع در مورد اتوبوس هم برقرار است.

یک تی شرت ساده به همراه شلوار راحت بپوشید. تی شرت شما می‌تواند آستین بلند یا آستین کوتاه باشد. فرقی نمی‌کند. یا اگر خانم هستید، یک لباس مناسب زیر مانتو بپوشید. مانتوی مناسب تنتان کنید و درگیر چروک شدنش نباشید.

پتوی مسافرتی داشته باشید

معمولاً وقت خواب، پاها خیلی سریع سرد می‌شوند. همین سرمای ناخواسته، باعث بیدار شدن خیلی‌ها می‌شود. حتی توی خانه ممکن است پاهایتان یخ بکند و سریع پتو را روی خودتان بکشید. مسافرت کردن با اتوبوس یا دیگر وسیله‌ها هم، نیاز به پتو دارد. توی قطار، به شما پتوی مناسب می‌دهند. اما برای سفر با اتوبوس، بهتر است پتو مسافرتی با خودتان بردارید.

بالش گردنی بردارید

خوابیدن بدون بالش خیلی سخت است. مخصوصاً اگر جزو کسانی هستید که همیشه درگیر پیدا کردن یک بالش مناسب در سفر هستید. توی هتل، روی هر بالشی خوابتان نمی‌برد، یا بالش خودتان را توی خانه دارید. چه انتظاری دارید با یک برآمدگی کوچک در روی صندلی، خوابتان ببرد.

21.2

چشم بند مناسب بردارید

نور یکی از دلایل بی خوابی است. نور در جاده‌های بین شهری، توسط تیرهای چراغ برق تامین می‌شود. این چراغ‌ها، در فواصل مشخص قرار دارند و هنگام حرکت اتوبوس، از پنجره وارد می‌شود. اما چون در حال حرکت هستیم، نور مدام قطع و وصل می‌شود. شما فکر کنید یکی مدام توی چشمتان نور بیاندازد، مسلماً خوابتان نمی‌برد. پس حتما چشم بند داشته باشید.

موسیقی و کتاب بردارید

بدون این که خودتان را سرگرم کنید، خوابتان نخواهد گرفت. معمولاً ذهن دوست دارد خودش را درگیر فکرهای مختلف کند. خواندن کتاب و گوش دادن به موسیقی یا فیلم دیدن در اتوبوس ، ذهن را کمی متمرکز تر می‌کند. همین باعث می‌شود که بتوانید کم کم آرام بگیرید و خوابتان ببرد. تا وقتی که دکمه پردازنده فکر روشن است، خوابیدن ساده نیست.

یک هدفون خوب همراه خودتان داشته باشید. اطمینان پیدا کنید که هدفونتان در تمام طول سفر تنهایتان نمی‌گذارد. اگر یکی از سیم‌ها قطع بشود یا صدایش کلاً برود، حالتان گرفته می‌شود. این خودش تبدیل به یک موضوع برای فکر کردن و بیخوابی می‌شود!

اگر قصد سفر طولانی دارید و می‌خواهید برای این سفر بلیط اتوبوس تهیه کنید، موضوع خوابیدن را فراموش نکنید. توجه به نکاتی از این دست، به شما کمک می‌کند تا خواب راحتی داشته باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.