کد مطلب: ۳۷۳۱۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توصیه دو اقتصاددان پیش از سخنان رییس‌جمهور / قدرت اقتصادی، کانون قدرت واقعی / ۳ توصیه برای تقویت اقتصاد

توصیه دو اقتصاددان پیش از سخنان رییس‌جمهور / قدرت اقتصادی، کانون قدرت واقعی / 3 توصیه برای تقویت اقتصاد

محمد طبیبیان خروج از بخشی از برجام را نادرست و کانون قدرت واقعی را در قدرت اقتصادی دانست و پویا ناظران نیز حذف دلار 4200 تومانی را اولویت اول دولت اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد طبیبیان، اقتصاددان در خصوص برنامه احتمالی ایران درباره تحریم‌ها گفت: برخى خبرها حاكى از اين است كه دولت قصد دارد اعلام كند از بخشى از برجام خارج خواهد شد و مثلا غنى‌سازى را از سر خواهد گرفت.

وی این اقدام را چنین ارزیابی کرد: با اين تصور كه اين امر دولت را در جايگاه قدرت براى مذاكرات احتمالى قرار مى‌دهد. البته با توجه به سابقه رياست جمهور بعيد است چنين محاسبه ضعيفى در كار باشد. اما بايد يادآور شد كه يك چنين رخداد احتمالى در شرايط موجود شلیک به پاى خويش خواهد بود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه مدت‌ها است فراموش شده كه مبناى قدرت واقعى یک ملت قدرت اقتصادى آن ملت است و در كانون آن قدرت و استحكام بخش مالى قرار دارد.

حذف دلار 4200 اولویت باید دولت قرار گیرد

در حالی که محمد طبیبیان به اقتصاد به عنوان مبنای قدرت واقعی اشاره کرد؛ پویا ناظران، دیگر اقتصاددان نیز برای تقویت موضع اقتصادی کشور، سه سیاست توصیه کرد: اول، حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی. دوم، یارانه پنهان در قیمت انرژی به یارانه نقدی تبدیل شود. سوم، موانع گمرکی حذف شود، تا بخش خصوصی «دانکرک»وار صادرات و واردات کشور را افزایش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    روحانی به تنها چیزیی که فکر نمیکنه اقتصاده

  • ناشناس

    همه چییییییز فقط ظاهر قضیست برای عوام همه به فکر جیبو موقعیت خودشونن کسی دلسوز مردم نیست و اینها همه اثر خوردن مال حرامه. خدا جای حق نشسته انشالا هرچ سریعتر به سزاشون برسن

  • ناشناس

    دانکرک‌وار روی خوب اومدی آقای ناظران.