کد مطلب: ۲۷۰۶۶۸

توصیه یک مقام کارگری قبل از پرداخت وام اشتغال

توصیه یک مقام کارگری قبل از پرداخت وام اشتغال

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به وضعیت دولت برای ایجاد اشتغال، پیشنهاد کرد به جای توزیع یکباره تسهیلات اشتغال روستایی، نیمی از آن صرف ایجاد زیرساخت‌ها و نیمی دیگر برای اجرای طرح‌های اشتغال هزینه شود.

علی اصلانی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اظهار کرد: معتقدم دولت از این ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتباری که قرار است به طرح اشتغال روستایی بدهد ۶۰۰۰ میلیارد تومانش را به هیات دولت ببرد و برای ایجاد زیرساخت روستایی مصوب کند، نیمی دیگر را هم بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم به اجرای طرح‌های اشتغال روستایی اختصاص بدهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،اصلانی با بیان اینکه نباید در پرداخت وام اشتغال شتابزده عمل کنیم، گفت: بسیاری از روستاها آمادگی دریافت این پول را ندارند و مشکل اصلی آن‌ها بی‌آبی است. آبادان و خرمشهر، سیستان و بلوچستان و آذربایجان در اولویت اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارند ولی باید زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود و تا زمانی که آب‌رسانی به روستاها انجام نشود، این پول دردی را دوا نمی‌کند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: دولت برای ایجاد اشتغال تحت فشار است و تمام کارگروه‌های اشتغال روستایی در استانداری‌ها هم درگیر طرح اشتغال روستایی شده‌اند و اگر دولت بتواند ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده را به روستاها ببرد و تبدیل به اشتغال بکند، تحول بزرگی در فضای کسب و کار و بازار اشتغال کشور ایجاد خواهد شد.

به گفته اصلانی قبل از اجرای طرح‌های اشتغال، باید روستاهای خالی از سکنه و فاقد زیرساخت و امکانات شناسایی شوند و در مناطقی که هیچگونه امکانی برای اشتغالزایی و سکونت نیست، از هدر رفت منابع جلوگیری کرد.

این مقام مسئول کارگری متذکر شد: دغدغه مقام معظم رهبری و دولت، ایجاد اشتغال است و دولت اصرار دارد که این تسهیلات هرچه سریع‌تر به روستاها تزریق شود تا بیکاری کاهش پیدا کند.

وی در پایان نظارت بر نحوه توزیع اعتبارات را خواستار شد و گفت: اگر پرداخت وام‌های اشتغال روستایی بدون کنترل و نظارت دقیق باشد، به سرنوشت طرح بنگاه‌های زودبازده دچار می‌شود و در آن صورت نه تنها اشتغال ایجاد نمی‌شود، بلکه منابع مالی هم به هدر می‌رود.

بنابرگزارش، طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی و تاسیس تعاونی در روستاهای دارای مزیت نسبی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. اجرای موفق این طرح موجب کاهش مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی و حل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری می‌شود. سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی، برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی به تصویب رسید که با تبدیل آن به مبالغ ریالی و اختصاص معادل این مبلغ توسط بانک‌های عامل، منابعی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های روستایی با اولویت مناطق محروم مرزی و عشایری اختصاص پیدا کرد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.