کد مطلب: ۵۹۵۳۵۶

توضیحات عشقی در مجلس :

بورس را باید بلندمدت دید / قیمت‌گذاری دستوری روی اعتماد سهامداران تاثیر دارد

بورس را باید بلندمدت دید / قیمت‌گذاری دستوری روی اعتماد سهامداران تاثیر دارد

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در صحن علنی مجلس اعلام کرد مهمترین برنامه سازمان، حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با تاکید بر منافع بلندمدت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰، جلسه‌ای در صحن علنی مجلس در حال برگزاری است. در این جلسه که با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برگزار می‌شود، نمایندگان در مورد شرایط فعلی بازار سرمایه توضیحاتی را از احسان خاندوزی و مجید عشقی خواسته‌اند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در همین رابطه اعلام کرد : « تقریبا کم تر از یک ماه است که در سازمان بورس هستیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای بهبود وضعیت و ایجاد ثبات در بازار انجام شده است. مهم‌ترین ماموریت ما در بازار بحث ایجاد ثبات و بازسازی اعتماد از دست رفته سهامداران است.

عشقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود مهمترین برنامه ریاست فعلی را حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با تاکید بر منافع بلندمدت دانست و گفت که بورس جایی نیست که وجوه مورد نیاز و لازم خود را در مدت یک ماه سرمایه‌گذاری کرده و سپس خارج شویم. او تاکید کرد که بازار را باید به دید بلندمدت دید.

وی افزود : «روند سودآوری شاخص در بلندمدت مشکلی ندارد اما نوسانات کوتاه‌مدت سرمایه گذاران را اذیت می‌کند و با برنامه‌ریزی‌های درست قابل مدیریت است. »

عشقی همچنین تاکید کرد : «تامین مالی تولید نقش اساسی است که از این جهت مهم است که منافع بلندمدت و سودآوری بلندمدت شرکت‌ها را تامین می کند و باعث می‌شود سرمایه‌‍گذاران از این محل سود ببرند.»

رئیس بورس گفت: « تا سال گذشته کمتر از صد هزار نفر فعال بورسی داشتیم و سامانه‌های نظارتی و معاملاتی برای این تعداد بود. در حال حاضر فعالان بازار سرمایه میلیونی هستند و استقبال از عرضه‌ها زیاد است. بنابراین نیازمندیم برخی سامانه‌ها را بروز کنیم که این کار در حال تکمیل است.»

عشقی همچنین در پایان صحبت‌های خود در صحن علنی مجلس تشریح کرد: « قیمت‌گذاری دستوری در برخی صنایع وجود دارد و بر اعتماد سهامداران موثر است.» او همچنین گفت که در طول یک ماه گذشته جلسات متعددی با حقوقی‌ها داشتیم و خواستیم در هیجانات منفی، فروش‌های خود را کنترل نمایند واقعیت این است که همین شرکت‌های حقوقی بخش عمده بازار را در تملک دارند و اصلا منطقی نیست که بازار را تخریب کنند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اعتماد با دخالتها روز به روز نزولیتر میشود

  • حسین

    چه بلند مدتی؟؟ وقتی پارسال عرضه اولیه مثل بگیلان رو معلوم نیست بر چه اساسی قیمت گذاری کردید و به مردم فروختید الان پنجاه درصد منفی هست و این سهم حتی در روزهای خوب هم حقیقی نشسته سهم جمع میکنه و اجازه رشد نمیده چه اعتمادی هست یکسال دیگه سهم نگهداری کنیم منظورت از بلند مدت دقیق بفرما چقدر هست ده سال ؟
    هیچ تفحصی هم از این سهم ها نمیشه که شده قمار بازی

  • ناشناس

    چقدر صبر کنیم

  • ناشناس

    میلیون نفر را در این بورس با این شعارها بیچاره کردید

  • ناشناس

    بیسوادی و نوسان گیری از ویژگی های بارز این مسوولان اقتصادی است.

  • حیدریم

    بلندمدت؟؟ یکسال نیم سرمایه مردم، بدون در نظر گرفتن تورم باز پودر شد .
    میگید کسایی که بلد نبودن وارد بورس شدن و مقصر هستن از عرضه اولیه ای که معلوم نیست بر چه اساسی قیمت گذاری شده و الان پنجاه درصد ضرر هست (بگیلان) ببین، باز میگید مردم فریب ندادیم
    متاسفم

    • ناشناس

      کی بگیلان فروخت؟؟ خود مردم. قیمت گذاری درست انجام شده. اگر فکر میکنی درست قیمت گذاری نشده بود پس چرا خریدی؟؟ فجهان مردم دارن میفروشن و همرو حقوقی و بزرگان بورس خریدن. ولی مردم تازه وارد فروختن

    • ناشناس

      باید قوه قضائیه به این فساد های بورس هر چه سریعتر رسیدگی کند

    • ناشناس

      اول فک کردیم صاحب داره و قیمت گذاری بر اساس کارشناسی انجام شده نمیدونستیم همه این کارها برای بالا کشیدن پول ملت هست
      یعنی به نظر شما سهمی که ۲۵۰۰ کارشناسی میشه اینقدر مردم میفروشن هیچ حمایتی نمیشه که الان با ۱۵۰۰ باز هیچ ارزشی نداشته باشه ؟

  • ناشناس

    بلند مدت یعنی چه: از سال 99تا 1400نزدیک دو سال که هیچ اتفاقی نیافتده است اگر منظور بلند مدت 99ساله است که ما عمر نوح نداریم و صبر ایوب پیامبر را نداریم و گنج قارون را هم نداریم که بی خیال شویم

  • ناشناس

    مقیاس ایشون از زمان و بلند مدت بودن سال نوریه ،حدود ده سال نوری صبر کنین بورس درست میشه

  • ناشناس

    پس فروش سهام عدالت چی شد گفتین ۲ هفته دیگه برنامه هاشون میگن کسی که ماهی ۱۰۰ میلیون حقوق میگیره اصلا به فکر مردمه

  • ناشناس

    سهام عدالت روش مستقیم عین بچه سرراهی شده هیچ کس بهش توجه نمی کنه انگار جزو بورس نیست فقط آزادش کردن دیگه پیگیر نشدن ببینن چه بلایی سرش اومده