کد مطلب: ۴۹۹۸۳۳

توضیح آذری جهرمی درباره تلگرام / مشکل اصلی کیفیت اینترنت از انحصار است

توضیح آذری جهرمی درباره تلگرام / مشکل اصلی کیفیت اینترنت از انحصار است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نمی‌دانم چرا تلگرام باید هنوز در کشور فیلتر باشد؟ اظهارنظر من درباره رفع فیلتر آن از ابتدا شفاف بود و البته هزینه‌های زیادی برای من داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدجواد آذری جهرمی درباره فیلترینگ در فضای مجازی و خصوصا تلگرام گفت: امروز تلگرام که در ایران فیلتر است و من نمی‌دانم چرا باید هنوز فیلتر باشد، برای مدتی از دسترس خارج شد اما همه شروع کردند به انتقاد از وزیر ارتباطات. اظهارنظر من درباره رفع فیلتر تلگرام از ابتدا شفاف بود و البته هزینه‌های زیادی برای من داشت. واقعیت این است که حیطه مسئولیت وزیر عمل به قانون است. امروز حضور یک نوجوان در لایو اینستاگرامی و صحبت‌های نامناسب و دردآور او در فضای مجازی منتشر شده است. همه به وزیر ارتباطات فحش می‌دهند، اما مگر وزیر ارتباطات مسئول تربیت فرزندان یا فیلتر و رفع فیلتر است؟ وزیر ارتباطات مسئول وصل کردن است. مشکلات بخش‌های دیگر را باید از مسئولان مربوطه مطالبه کنیم. رفع فیلتر تلگرام مربوط به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه است. موقع رای اعتماد در مجلس گفتم زمانی برقراری ارتباطات یک تهدید در دیدگاه امنیتی بود و امروز قطع آن تهدید امنیتی است و بحران ایجاد می‌کند. این تغییر پارادایم است. در این سال‌ها چند انگاره عوض شده است که باید آن را بپذیریم.

آذری جهرمی در مورد گلایه‌هایی که درباره کیفیت اینترنت مطرح است، گفت: شهروندان زمانی که در کیفیت اینترنت مشکل لحظه‌ای دارند یا فیلترشکن‌شان کار نمی‌کند، به جهرمی که دم دست‌شان است، انتقاد می‌کنند، از نظر من اشکالی هم ندارد. اما شاخص کیفی اینترنت در شبکه را به صورت آنلاین رصد و پایش می‌کنیم و مشکل عمومی در شبکه وجود ندارد، اما منکر قطعی‌های مقطعی نیستیم.

وی افزود: البته بارها اعلام کرده‌ام که زیرساخت توسعه اینترنت خانگی خوب نیست اما در مقابل زیرساخت موبایل بسیار خوبی داریم اما بار عدم کیفیت شبکه ثابت به به شبکه موبایل سر ریز می‌شود و به همین دلیل مشکلاتی را ایجاد می‌کند. مشکل اصلی کیفیت اینترنت ثابت انحصار مخابرات است که با ارسال لایحه دو فوریتی در مجلس آن را حل خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ..

    انحصار مخابرات ،قیمت بالای حجم ،کیفیت پایین اینترنت همراه چرخه معیوب اینترنت کشوره

  • ناشناس

    دم شمام گرم.کاش همه مسئولین واقعییتا رو میگفتن مثل شما ب ب رفع مشکلات میپرداختند

  • حسن مرادی

    اسمشو باس بزارن وزیر تلگرام و توییتر
    از زمان وزارت فقط داره با اینا شوآف میکنه

  • ناشناس

    خب شما که نمیتونی حرفت رو به کرسی بنشونی استعفا بده

  • ناشناس

    اینترنت مخابرات که در حد خودش خوبه .
    از اینترنت همراه اول صحبت کنید که افتضاحه .
    کافیه اپراتورها خود نظرسنجی از عموم که مصرف کننده هستند بگیرند تا متوجه کندی و کاستی و ضعف اینترنت بشوید در سراسر ایران .
    دکل هست ، آنتن گوشی هم پر هست . ولی اینترنت دریافتی شیرش بسته است .

  • مهدی توفیق منش

    والا تلگرامو فیلتر کردین چیشد ،برعکس اعتماد ملت به تلگرام بیشتر شد ،کسی براش دیگه مهم نبست فیلتر شکن استفاده کنه بانه،خواستین فیلترش کنین باعث شدژن با وجود فیلتر شکن هایی زیادی که تو گوشی اون نوجوون وصل حالا میتونه به یوتوب و هزارتا سایت مستهجن دیگه به راحتی دست پیدا کنه،،،در تعجبم چرا خود زنی کردید؟؟هنوزم که هنوزه استفاده از تلگرام از اینستاگرام هم بالاتره،،۳۰درصد اپ های گوشی های مردم از کوچک به بزرگ فیلترشکنه،،حتی پدرا و مادرای ماهم که سنی ازشون گذشته الان تو گوشبشون فیلتر شکن،،،به مردم علنن یاد دادید که چطور از فیلترشکن استفاده کنن،موضل اینجاس که من اسمشو میزارم خودزنی

  • ناشناس

    وزیر ارتباطات شما لطفاً از خدمات بسته های اینترنت ایرانسل هم پیگیر باش خداوکیلی خیلی افتضاحه سرعت در حد تری جی هست چطوری این پول ها رو میخورن من موندم هر موقع هم تماس میگیرم با اپراتور میگه خط شما مشکل نداره خوب لامصب کیفیت رو ببرین بالا چیزی ازتون کم میشه والا یه بسته میخوای بخری نزدیک ده هزار تومان فقط مالیات کم میکنه اصلا به فکر مصرف کننده نیستن وقتی زنگ میزنی یه جوری صحبت میکنن انگار فقط خودشون عقل کل هستن ماها هیچی بلد نیستیم اما موقع قبض تلفن همراه میشه هر روز یه نفر زنگ میزنه میگه راههای پرداخت رو میدونی واقعا رسیدگی کنید خدمات با این هزینه‌ها ارزش نداره گیگ ها فقط اسمشون گیگه پونصد مگابایت هم نیست نمی‌دونم چه اتفاقی افتاده همه خودشون رو عقل کل می‌دونن از بقیه در ضمن این سیستم هاتون رو بروز رسانی کنید من حرف دلم و زدم ولی حیف کیه پیگیر باشه و عمل کنه