کد مطلب: ۴۹۷۲۰۱

اخبار استارتاپی و فناوری روز

دفاع وزیر ارتباطات از عملکرد این وزارتخانه در حوزه اینترنت

دفاع وزیر ارتباطات از عملکرد این وزارتخانه در حوزه اینترنت

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که این روزها کیفیت و سرعت اینترنت اعتراض بسیاری از کاربران را برانگیخته است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی از عملکرد وزارتخانه متبوع خود در این زمینه دفاع کرد. آنگونه که خبرگزاری برنا گزارش داده است، محمدجواد آذری جهرمی در ارتباط تلفنی با برنامه تلویزیونی تهران

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که این روزها کیفیت و سرعت اینترنت اعتراض بسیاری از کاربران را برانگیخته است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی از عملکرد وزارتخانه متبوع خود در این زمینه دفاع کرد.

آنگونه که خبرگزاری برنا گزارش داده است، محمدجواد آذری جهرمی در ارتباط تلفنی با برنامه تلویزیونی تهران ۲۰، مدعی شد بیش از ۹۵ درصد جمعیت ایران امکان دسترسی به اینترنت را دارند.

به گفته او، از مجموع روستاهای کشور حدود ۹۰ درصد متصل هستند و ۱۰۰ درصد شهرهای کشور هم به شبکه ارتباطی اتصال دارند؛ نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد ۴۰ درصد از مدارس از سامانه شاد استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به انتشار عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از سختی‌های دانش‌آموزان برای اتصال به اینترنت در روستاها گفت: واقعیت امر این است که ما و همه همکارانمان در وزارت ارتباطات و اپراتورها، تک‌تک این بچه‌ها را مثل بچه‌های خودمان می‌دانیم و مشکلات آن‌ها را مشکلات خودمان می‌دانیم؛ اما نمی‌توانیم این را نادیده بگیرم که اگر سیاست‌گذاری‌های سال ۱۳۹۲ مبنی بر اینکه ۱۲۸ کیلوبایت اینترنت برای مردم کافی است، باقی می‌ماند و کرونا به وجود آمده بود، امروز قطعا با مشکلات ارتباطی جدی مواجه می‌شدیم.

به گفته آذری‌جهرمی یا اگر در موضوع توسعه ارتباطات روستایی در مقابل فشارهایی که به ما وارد می‌شد و مخالفت‌هایی که درباره این توسعه مطرح می‌شد و آن را جزو برنامه ۲۰۳۰ عنوان می‌کردند و خواستار توقف توسعه ارتباطات روستایی بودند کوتاه می‌آمدیم، امروز نمی‌دانم پاسخ آن ۳۹ هزار روستایی که امروز به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند، چه می‌خواستیم بدهیم.

مجوز، نوآوری را از بین می‌برد

دیجیاتو در گزارشی در حوزه فناوری و استارتاپی، به انتقاد رئیس هیات‌مدیره انجمن فین‌تک ایران، از الزام برای دریافت مجوزهای متعدد برای نوآوری پرداخته است.

بر اساس این گزارش، مهدی شریعتمدار باور دارد اجبار در اخذ مجوزهای گوناگون باعث می‌شود نوآوری در کشور از بین برود، چرا که اساسا اقدامات نوآورانه به معنی فعالیت‌هایی است که هنوز برای آن چارچوب دقیقی تعیین نشده و بهتر است برای این فعالیت‌ها یک نوع رصد «پس‌نظارتی» وجود داشته باشد.

او با اشاره به الزامی شدن اخذ مجوز کد مالیاتی توسط پرداخت‌یارها، می‌گوید که «نظارت پسینی» به جای «کنترل پیشینی» بهترین گزینه برای رصد امور در روند کار تیم‌های نوآور است:‌ «یا باید استثنایاتی مانند سندباکس در نظر گرفته شود که متاسفانه در کشور ما در حال حاضر آماده نیست و به همین دلیل معتقدم که اجرای این قبیل تصمیم‌ها باید به تاخیر بیفتد تا بتوان آنها را با اصول درست‌تری اجرا کرد.»

کسب درآمد با فروش گوشی آلوده به بدافزار

زومیت در گزارشی از دنیای فناوری، از آلوده شدن ۲۰ میلیون گوشی به بدافزار برای کسب درآمد خبر داده است.

بر اساس این گزارش، دادگاهی در چین شرکت جیونی را متهم کرده که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، روی ۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بدافزار قرار داده است تا از این روش کسب درآمد کند.

جیونی که در حوزه ساخت موبایل در چین فعال است، روی ۲۰ میلیون گوشی تروجان قرار داده است. این تروجان‌ها به‌وسیله تبلیغات ناخواسته و یک سری فعالیت که کاربر از آن‌ها خبر نداشت، برای جیونی درآمد ایجاد می‌کردند.

گلایه خریداران آیفون 12 از باتری

دیجیاتو نیز از دنیای فناوری خبر داده است که برخی کاربران آیفون ۱۲ از تخلیه شارژ باتری آن گلایه دارند .

بر اساس این گزارش، گوشی‌های سری آیفون ۱۲ به تازگی وارد بازار شده‌اند با این حال تا به امروز مشکلات زیادی درباره این محصولات گزارش شده که جدیدترین آن‌ها مربوط به تخلیه شارژ باتری می‌شود.

به تازگی تعدادی از کاربران گوشی‌های سری آیفون ۱۲ در فروم پشتیبانی اپل از تخلیه سریع شارژ باتری در هنگام آماده بکار (Idle) دستگاه خود خبر داده‌اند. اولین بار چنین مشکلی در تاریخ ۴ آبان گزارش شد اما در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد کاربران معترض از این وضعیت هستیم.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مشکل پوشش منطقه ای نیست.
    مشکل ، سرعت افتضاح و کند اپرتورهاست ، مخصوصا رایتل و همراه اول در پیک مصرف .
    اون موقع که حد متعارف ( البته به گفته خودشان ) تعیین میکردند باید به فکر اینروزها می افتادند که گله مندی مردم بخاطر اینست .
    ماکزیمم تعریف اینترنت در پهنای باند حقیقی طبق گفته خودشان ۱۰ مگ میباشد . در عمل آنچه دیده میشود زیر ۱ مگ و پهنای باند نزدیک صفر است .
    کسانیکه سررشته دارند میفهمند بنده چه میگویم .
    کافیست مقایسه کنید همراه اول را با ایرانسل .
    هر دو از یک نمونه امکانات ، خدمات میدهند . اما ایرانسل سرعت را در پهنای باند بیشتری ارائه میدهد و گرانتر هم حساب میکند .
    نکته اینجاست پولی که در قبال اینترنت ضعیف با پهنای باند کم به همراه اول میدهیم ، به ناحق است . و مردم محترم این مرز و بوم انتظار بالاترین کیفیت خدمات را دارند درست به اندازه پولی که میپردازند .
    با کلمات نباید بازی کرد .
    دو روز دیگه اینترنت ماهواره ای بیاد ، از شر کندی و هزینه اینترنت مورد بحث انشاالله خلاص بشیم .