کد مطلب: ۴۳۴۲۷۱

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

۳ مرز ایران و ترکیه همچنان بسته است / توقف ۵۰۰ تریلی پشت مرز ایران و ترکیه

3 مرز ایران و ترکیه همچنان بسته است / توقف 500 تریلی پشت مرز ایران و ترکیه

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید: با شیوع بیماری کرونا ترکیه سه مرز سرو، بازرگان و رازی را به روی ایران بسته است. این در حالی است که با شیوع بیماری کرونا فعالیت بالغ بر 500 تریلی پشت مرزها متوقف شده‌اند.

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران و ترکیه به تجارت‌نیوز گفت: با شیوع بیماری کرونا ترکیه سه مرز سرو، بازرگان و رازی به روی ایران بسته است. فعلا مبادلات تجاری میان ایران و ترکیه انجام نمی‌شود؛ چرا که هیچ ترانزیتی میان دو کشور رخ نمی‌دهد.

سید جلال ابراهیمی افزود: تریلی‌های ترکیه نیز برای انجام صادرات به سایر کشورها از کشورهای جمهوری آذربایجان یا ارمنستان عبور می‌کنند؛ این در حالی است که هیچ تجارتی میان ایران و ترکیه رخ نمی‌دهد.

او با اشاره به ترافیک در مرزهای ترکیه و ایران اظهار کرد: به طور نرمال از مرز بازرگان و دیگر مرزهای ایران و ترکیه 500 تریلی بالغ بر 20 تن کالای مورد نظر ایران از ترکیه وارد کشور می‌شود؛ این در حالی است که با شیوع بیماری کرونا بیش از 500 تریلی پشت مرزها متوقف شده‌اند.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر ایران برای مهار این ویروس مرزهای کشورها را به درمانگاه مجهز می‌کند، امیدواریم با این اقدامات صادرات و واردات کالاها از سر گرفته شود، در غیر این صورت تمام اقتصاد ما از جمله رستوران‌ها و تعمیرگاه‌های بین راهی دچار بحران خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یاسی

    دقیقنا کی مرز ها باز میشه

    • A

      هیچ وقت

  • ناشناس

    دوستان کسی خبر داره مرز ایران به ترکیه کی باز میشن

  • مدیر شرکت ets

    به گفته خود کشور ترکیه احتمالا 2 ماه بسته خواهد بود

  • ناشناس

    دوستان من ۵ ماهه ترکیه هستم الان میخوام برگردم از راه زمینی الان میتونم یا نه؟

  • ناشناس

    مرز ها کی باز می شود زمینی یا هوایی

  • ناشناس

    کی باز میشه