کد مطلب: ۴۳۵۰۷۶

توقیف شرکت چینی که مدعی تولید داروی کرونا بود

توقیف شرکت چینی که مدعی تولید داروی کرونا بود

شرکت چینی برایت‌جین که مدعی شده بود در حال تولید دارویی برای درمان کرونا است، توقیف شد. ارزش سهام این شرکت با انتشار این خبر 20 درصد افت کرد.

چین یک شرکت بیوتکنولوژی را که مدعی شده بود در حال تولید دارویی برای درمان بیماری کرونا است، توقیف کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از مارکت‌واچ ، شرکت بیوتکنولوژی برایت‌جین (BrightGene) در شهر سوژو، در اوایل ماه فوریه اعلام کرد که تاییدیه‌ای برای تولید Remdesivir برای درمان ویروس کرونا دریافت کرده است.

بر اساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت رمدسیویر، تنها داروی موثر برای معالجه این بیماری است.

با این حال روز یکشنبه، بورس شانگهای اعلام کرد که این کمپانی هیچ‌گونه تاییدیه‌ای از قانونگذاران دارویی در چین یا مجوزی از شرکت گیلیاد آمریکایی برای تولید انبوه این دارو دریافت نکرده است.

درحالی‌که ارزش سهام این شرکت در تاریخ 12 فوریه حدود 60 درصد افزایش یافته بود، با انتشار این خبر، تنها در یک روز، 20 درصد افت کرد.

داروی رمدسیویر پیش‌تر در درمان بیماری‌هایی چون ابولا، مرس (MERS) و سندرم تنفسی حاد یا ویروس سارس (SARS) مورد استفاده قرار گرفته است.

دانشمندان بر این باورند که احتمالا این دارو برای درمان ویروس جدید کرونا موسوم به COVID-19 هم موثر خواهد بود.

کمپانی آمریکایی گیلیاد (Gilead) در تاریخ 26 فوریه اعلام کرد، مطالعه‌ای دو مرحله‌ای برای بررسی اثربخشی و ایمنی رمدسیویر بر روی هزار بیمار در سراسر آسیا و دیگر کشورها را آغاز کرده است.

بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر، حدود 93 هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده و سه هزار و 201 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

توقیف شرکت چینی برایت‌جین پس از آن صورت می‌گیرد که پیشتر کمیسیون بورس و اوراق بهادار شانگهای به سرمایه‌گذاران درباره احتمال ادعای دروغین برخی شرکت‌ها برای تولید داروی کرونا هشدار داده بود.

رئیس بورس شانگهای در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: در تبلیغات اینترنتی رسانه‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی آگاه شده‌ایم که برای از کمپانی‌ها مدعی تولید دارو یا ارائه خدمات برای پیشگیری، کشف یا درمان ویروس کرونا شده‌اند. سهام این شرکت‌ها پس از انتشار این‌گونه تبلیغات به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.