کد مطلب: ۶۱۹۶۲۵

سرمایه‌گذاری سنگین جنرال موتور برای تولید خودروهای برقی

سرمایه‌گذاری سنگین جنرال موتور برای تولید خودروهای برقی

هفته آینده جنرال موتورز در میشیگان سرمایه‌گذاری عظیمی را در خودروهای برقی اعلام خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،، هیات توسعه اقتصادی ایالت میشیگان طی هفته آینده بسته مشوق ایجاد اشتغال در دو کارخانه جنرال موتورز را تایید خواهد کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، خودروسازان دیترویت، در یک سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) اقدام به ساخت کارخانه تولید باتری در لانسینگ با سرمایه‌گذاری ۵/ ۲میلیارد دلار و ۱۷۰۰ شغل و جنرال موتورز با سرمایه‌گذاری ۴‌میلیارد دلار و ۲۳۰۰ شغل در اوراین تاونشیپ کرده‌اند. بعد از همترامک و اسپرینگ هیل در تنسی، اوراین تاونشیپ سومین کارخانه‌ای است که جنرال موتورز به خودروهای برقی اختصاص داده است.

طبق اعلام سایپانیوز، این موقعیت‌های جغرافیایی که برای تولید خودروهای برقی انتخاب شده‌اند، برگ برنده‌ای برای ایالت میشیگان آمریکا به حساب می‌آید. در مقایسه با جنرال موتورز که در میشیگان سرمایه‌گذاری کرده است، کمپانی فورد ایالت‌های کنتاکی و تنسی را انتخاب کرده است.

اوراین تاونشیپ در ۶۴ کیلومتری شمال دیترویت قرار دارد و در حال حاضر هاچ‌بک بولت شورولت و شاسی‌بلند‌های کوچک را با‌ ۱۱۰۰ کارگر مونتاژ می‌کند. در این کارخانه قرار است وانت و پیکاپ برقی هم تولید شود.

البته به دلیل مشکلات فراخوان بولت، تا مدتی تولید این خودروی برقی هاچ‌بک جنرال موتورز به حالت تعلیق درآمده بود. جنرال موتورز ۱۵۴میلیون دلار هم برای بازسازی کارخانه فرسوده و مستهلک شده بافلو در نیویورک اختصاص داده و قرار است یکی از قطعات و مجموعه‌های کلیدی برای تولید خودروهای برقی در این کارخانه مونتاژ شود.

در حال حاضر فروش خودروهای برقی در آمریکا فقط سه درصد از کل فروش خودرو در این بازار را تشکیل می‌دهند اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در دهه پیش رو با سرعت بیشتری خودروهای برقی جایگزین خودروهای بنزینی شوند. از ۱۵‌میلیون خودرویی که در سال ۲۰۲۱ در بازار آمریکا به فروش رسید فقط ۴۰۰‌هزار دستگاه خودروی تمام برقی بودند.

شرکت مشاوره‌ای و تحقیقاتیLMC Automotive پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۲ تعداد فروش خودروهای برقی در بازار آمریکا به ۷۶۳‌هزار دستگاه خواهد رسید و در سال آینده از ۲/ ۱میلیون دستگاه در سال عبور خواهد کرد. این شرکت تحقیقاتی می‌گوید انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۳ بیش از ۴۴‌درصد از تولیدات و فروش خودروسازان یعنی حدود ۵/ ۷میلیون دستگاه در سال از نوع برقی باشد.

آخرین اخبار حوزه خودرو را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.