کد مطلب: ۴۰۵۲۹۰

۵۶ درصد مواد اولیه دارویی در ایران تولید می‌شود

۵۶ درصد مواد اولیه دارویی در ایران تولید می‌شود

عضو هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی دارویی و بسته‌بندی دارویی گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۵۶ تا ۶۰ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود.

عضو هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی دارویی و بسته‌بندی دارویی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها تاثیری در تولید مواد اولیه دارویی نداشته است، گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۵۶ تا ۶۰ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر تحویل‎زاده خاطرنشان کرد: هر دارو ممکن است به چندین ماده نیاز داشته باشد اما به ماده موثره یا اصلی برای تولید یک دارو ، ماده اولیه گفته می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که تاکنون نیاز کارخانه‌های داروسازی کاملا تامین شده و در مواردی این واحدها بیش از نیاز خود نیز مواد اولیه دریافت کرده‌اند.

به گفته عضو هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی دارویی و بسته‌بندی دارویی، تحریم‌ها تاثیری در تولید مواد اولیه دارویی نداشته و فقط باعث ایجاد برخی دردسرها برای آن‌ها شده است.

تحویل‌زاده همچنین از افزایش تولید مواد اولیه دارویی در بسیاری از کارخانجات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت که صادرات مواد اولیه دارویی در حال حاضر ناچیز است.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون عدد داروی انسانی تولید شده که نسبت به تولید ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی این محصول در مدت مشابه سال گذشته، ۱۷.۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.