خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۶۵۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش عرضه اوپک در ژانویه/ ایران در ژانویه چند بشکه نفت تولید کرد؟

افزایش عرضه اوپک در ژانویه/ ایران در ژانویه چند بشکه نفت تولید کرد؟

اوپک در تازه‌ترین گزارش خود، خبر از افزایش روزانه ۶۴ هزار بشکه نفت داد. بر اساس گزارش اوپک، تولید نفت ایران در ماه ژانویه امسال، ۲۱ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۵۰۳ هزار بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اوپک در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که تولید نفت خام ۱۳ کشور عضو این سازمان در ماه ژانویه، روزانه ۶۴ هزار بشکه افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، اعضای اوپک در ماه ژانویه، روزانه ۲۷ میلیون و ۹۸۱ هزار بشکه نفت تولید کرده‌اند.

کدام کشورهای نفت اوپک رکورد تولید را زدند؟

آن گونه که اوپک گزارش می‌دهد، عربستان روزانه ۹.۹۹۹ میلیون بشکه، عراق روزانه ۴.۲۴۵ میلیون بشکه و امارات روزانه ۲.۹۲۴ میلیون بشکه نفت خام به بازار جهانی عرضه کرده‌اند.

با وجود افزایش عرضه تولیدکنندگان نفت اوپک، قیمت نفت خام در ماه ژانویه همچنان صعودی ماند و بازار تنها به خبر لغو برخی از تحریم‌های ایران واکنش نشان داد.

کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد که به منظور تسهیل گفتگوهای برجام، برخی از تحریم‌های علیه ایران را لغو کرده است. این موضوع سیگنالی برای برگشت دوباره به برجام نیست. اما قیمت جهانی نفت خیلی سریع به این خبر واکنش نشان داد. قیمت نفت جهانی پس از اعلام این خبر تا ۹۱ دلار، کاهش یافت.

همزمان با کاهش قیمت نفت جهانی، قیمت نفت ایران، ۳٫۷۷ درصد رشد کرد و به ۸۸٫۷۲ دلار به ازای هر بشکه رسید.

ایران در ماه ژانویه چند بشکه نفت تولید کرد؟

بنا بر آخرین گزارش سازمان نفت اوپک، ایران در ماه ژانویه امسال، ۲۱ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۵۰۳ هزار بشکه رسیده است.

همزمان با کاهش جهانی قیمت نفت، قیمت نفت ایران در این مدت افزایش یافته بود. قیمت نفت ایران امروز، جمعه، ۲۲ بهمن ماه، ۰٫۷۶ درصد رشد داشت و به ۸۶ دلار و ۵۲ سنت رسید.

امروز لوگو ایران لوگو 99

قیمت امروز نفت ایران

یکی از دلایل افزایش قیمت نفت ایران، به جز کمبود عرضه نفت در جهان و سیگنال‌های وین، تنش‌های میان روسیه و اوکراین است. با افزایش تنش‌های میان روسیه و اوکراین، احتمالا یکی از گزینه‌های اروپا برای تامین انرژی، ایران است.

رویترز گزارش داد که ایران ذخایر شناور نفت خود را به ۸۷ میلیون بشکه رساند. این رسانه ادعا کرده که دلیل افزایش ذخایر نفتی ایران، احتمال لغو تحریم‌هاست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.