کد مطلب: ۱۷۰۶۱۶

تولید نفت ایران کاهش یافت

تولید نفت ایران کاهش یافت

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در اکتبر سال میلادی جاری به ۳.۸۲۳ میلیون بشکه در روز رسید.

در گزارش ماهانه اوپک بر اساس آمار منابع ثانویه اعلام شد تولید نفت خام ایران در اکتبر به ۳.۸۲۳ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۳.۸۳۵ میلیون بشکه در روز در سپتامبر ۱۱ هزار بشکه کاهش نشان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، میانگین تولید نفت خام ایران در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۷ به ۳.۸۳۳ میلیون بشکه در روز بالغ شد که در مقایسه با ۳.۷۹۳ میلیون بشکه در روز در سه‌ماهه دوم افزایش داشت.

بر اساس آماری که از سوی ایران اعلام شده است، تولید نفت کشور در اکتبر ۳.۸۱۰ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۸۴۸ میلیون بشکه در روز در سپتامبر، ۳۸ هزار بشکه کاهش داشت.

قیمت گرید «ایران هوی» در اکتبر به ۵۴.۲۹ دلار در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۵۲.۲۷ دلار در هر بشکه در سپتامبر، ۲.۰۲ دلار یا ۳.۹ درصد افزایش داشت. میانگین قیمت «ایران هوی» از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۵۰.۰۸ دلار در هر بشکه بوده که در مقایسه با ۳۸.۱۲ دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

طبق اعلام منابع ثانویه، مجموع تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۴ کشور عضو است در اکتبر به ۳۲.۵۹ میلیون بشکه در روز بالغ شد که ۱۵۱ هزار بشکه در روز نسبت به سپتامبر کاهش داشت. تولید نفت خام در آنگولا، لیبی و عربستان سعودی افزایش و در عراق، نیجریه، ونزوئلا، الجزایر و ایران کاهش داشت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.