کد مطلب: ۴۲۳۱۲۲

تولید پراید متوقف شد / گام اول؛ پراید ۱۳۲

تولید پراید متوقف شد / گام اول؛ پراید 132

تولید پراید به گفته وزیر صمت قرار است تا سال 99 متوقف شود که در این میان مدیرعامل سایپا از توقف تولید سایپا 132 در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «سیدجواد سلیمانی» مدیرعامل سایپا در گردهمایی زنجیره تامین محصول جدید سایپا (رُهام) که با حضور مدیران عامل و فعالان صنایع قطعه‌سازی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، گفت: هفته گذشته و ۱۰ روز زودتر از وعده داده شده، تولید خودرو پراید۱۳۲ متوقف شد و مطابق برنامه خودروهای پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ نیز در چند ماه آینده از چرخه تولید کنار گذاشته می‌شوند.

سلیمانی افزود: همه فرایند طراحی این محصول توسط محققان و متخصصان فعال در این گروه و بدون دریافت کمک از خارج از کشور اجرا شده است.

وی ادامه داد: دانش فنی طراحی خودرو در گروه سایپا تکمیل شده و ما بدون هرگونه نیاز به خارج، اهداف خود را در این زمینه دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل سایپا با اشاره به هدایت ۹۵ درصد درآمدهای گروه سایپا به چرخه تولید، گفت: با اجرای برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان امسال و همچنین ایجاد انضباط مالی و کنترل هزینه‌های تولید، سایپا سال آینده از زیان خارج شده و وارد مرحله سودآوری خواهد شد.

وی اظهار کرد: در یک ‌سال گذشته با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، تولید خودرو در این گروه از روزانه کمتر از ۷۰۰ دستگاه به دو هزار دستگاه رسیده است.

سلیمانی با بیان این‌که سایپا قصد دارد از توانمندی‌های موجود در کشور برای تعمیق داخلی‌سازی محصول رهام استفاده کند، خاطرنشان‌کرد: اکنون حدود ۹۲ درصد از قطعات این خودرو داخلی‌سازی شده و آمادگی داریم برای هشت درصد باقی‌مانده، زمینه لازم را برای تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم.

مدیرعامل سایپا خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در تولید گیربکس اتوماتیک شد و گفت: سایپا آماده‌ مشارکت در اجرای این پروژه مهم برای صنعت خودروی کشور است.

سلیمانی از داخلی‌سازی قطعات انژکتور و کیسه ایمنی هوا (ایربگ) نیز خبر داد.

بررسی آمارهای سامانه کُدال حاکی از تولید ۲۷۱ هزار و ۵۳۲ دستگاه خودرو از سوی گروه سایپا از آغاز امسال تا پایان آذرماه است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کیان

    تکلیف ماشین ما چی میشه ۱۷ماه پول گرفتی واسه یه پراید فکسنی

  • ناشناس

    اینایی ک اینقدر از پراید تعریف خوب میکنند لابد غیر پراید ماشین دیگه ای سوار نشدن . وگرنه ویژگیهای یه ماشین خوب رو میدانستن چی هستش؟؟