کد مطلب: ۱۶۲۷۱۴

تولید ۱۱ میلیون بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی

تولید 11 میلیون بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی

سید محمد‌مهدی هاشمی اعلام کرد: از ابتدای سال تا کنون، حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در فاز ۱۲ پارس جنوبی تولید شده است.

سرپرست مدیریت پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در فاز ۱۲ تولید شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت نفت؛ سید محمد‌مهدی هاشمی اعلام کرد: پالایشگاه نهم، به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه گازی کشور در ۶ ماه نخست امسال، بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز را فرآوری کرده است. به این ترتیب با رعایت همه نکات ایمنی و آموزش های لازم در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در ۶ ماه نخست امسال ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز در این پالایشگاه فرآورش شده است.

هاشمی با اشاره به تولید بی‌نظیر میعانات گازی در بازه زمانی ۶ ماه نخست امسال در پالایشگاه نهم تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون، حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه میعانات گازی نیز در فاز ۱۲ تولید شده است که این دستاورد عظیم نشان از همت و تلاش شبانه روزی دارد.

وی درباره میزان تولید گوگرد دانه‌بندی شده گفت: حدود ۵۰ هزار تن گوگرد جامد، طی ۶ ماه نخست امسال تولیدشده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی داشته است. پالایشگاه نهم به عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه، ۱۱ درصد گاز کشور و بیش از ۱۶ درصد گاز مجتمع را تامین کرده و توانسته است در بین پالایشگاه‌های کشور سرآمد باشد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.