کد مطلب: ۵۷۱۲۱۸

سفارت ژاپن ادعاهاى زالى را تکذیب کرد / وزارت بهداشت، مانع ورود واکسن؟

سفارت ژاپن ادعاهاى زالى را تکذیب کرد / وزارت بهداشت، مانع ورود واکسن؟

در حالی که شب گذشته فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در سخنانی به صورت تلویحی از وزرات امور خارجه به دلیل تعلل در واردات واکسن انتقاد کرد، بخشی از سخنان او در ادامه تکذیب شد؛ از جمله نقل قولی که از سفیر ژاپن در ایران کرده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا زالی شب گذشته در گفتگویی که خبرگزاری صدا و سیما آن را منتشر کرد، روند واردات واکسن کرونا به کشور را مورد انتقاد قرار داد.

او در بخشی از سخنان خود گفته بود: سفیران ما در کشور‌های خارجی بدنبال تأمین واکسن نبودند، با سفیر ژاپن صحبت کردم گفت اصلا سفیر ایران دنبال واکسن نیامده است، این چه دیپلماسی است؟

اما حالا توئیتر سفارت ژاپن در ایران این ادعا را تکذیب کرده و نوشته است: «نقل قول جناب سفیر که در این مقاله آمده و مربوط به اهدای واکسن‌های آسترازنکا ساخت ژاپن از کشور ماست، صحت ندارد.»

photo 2021 08 12 15 29 43

سخنان زالی، با واکنش محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز مواجه شده بود.

او در پاسخی اینستاگرامی به این گفتگو نوشت: نگذارید از سکوت پشیمان شویم.

ظریف در بخشی از پاسخ خود تاکید کرد: آقایانی که به دستگاه دیپلماسی در مورد واکسن توهین می‌کنند فقط به یک سوال پاسخ دهند: «بیش از ۲۴ میلیون واکسن‌وارداتی تا کنون و بیشتر نیازهای تولید داخلی را کدام دستگاه علیرغم تحریم و همه کارشکنی‌ها و… وارد کشور کرده است؟»

او همچنین این پرسش را مطرح کرد که «چرا این قدر زمان تلف شد؟ کدام دستگاه پروفورمای ورود ۲۰ میلیون واکسن از اروپا را رد کرد؟»

واکنش بخش خصوصی به سخنان زالی

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران نیز با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود با اشاره به انجام مقدمات واردات واکسن کرونا اظهار کرد: فروردین ماه امسال همه مقدمات واردات شش میلیون دز واکسن را با موافقت رئیس جمهور و ستاد کرونای تهران را طی کردیم. اما به دلایلی که تاکنون برای ما مشخص نشده، وزارت بهداشت مانع از انجام کار شد ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

او همچنین امروز در هفتاد و دومین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران، روایتی کامل از سنگ‌اندازی وزارت بهداشت پیش‌پای واردات واکسن توسط بخش‌ خصوصی ارائه کرد.

همچنین مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین نیز در توئیتر نوشت: «شاید خیلی با ظریف در برخی از مواضع موافق نباشیم اما آنچه در مورد تهیه واکسن در جواب زالی گفته حقیقت محض است.»

در میان اختلاف نظرهای میان مقامات مسئول، کرونا همجنان روند صعودی دارد. بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۶ هزار و ۲۱۵ نفر رسید.

این در حالی است که تنها سه میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۴۲ نفر هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینها همان ها هستند که قرار بود دنیا را حیرت زده کنند. همه را حیرت زده کردید از بی لیاقتی و کندذهنی

  • ناشناس

    کسی که ورود واکسن از اروپا و آمریکا رو ممنوع کرد کسی میشناسه؟؟؟
    خخخخخ

    • ناشناس

      فقط انگلیس و کشور آمریکا بود نه اروپا و …

  • ناشناس

    در کجای دنیا وزارت امو ر خارجه مسیول وارد کردن واکسنه؟!!زالی و نمکی و تیمش حالا که دیدن اوضاع پسه و مردم دارن قتل عام میشن رو به این حرفا اوردن ،

  • ناشناس

    برای امثال زالی فقط تسویه حسابهای سیاسی مهم است نه جان مردم اگر مملکت حساب و کتاب داشت امثال وزیر بهداشت و زالی باید اعدام میشدند

  • رضا

    واقعا باید مسول وارد نکردن واکسن محاکمه بشه

  • ناشناس

    مگر وزیر بهداشت نگفته بود اگر کسی واکسن وارد کند قلم پاشو میشکنم حالا آقایان مدعی هم شدن